Sailing

Afgelopen weekend stond in het teken van Trix haar verjaardag en watersport. Zowel zaterdag als zondag was het prachtig zeilweer. Ik had daarom zaterdagmorgen al snel de boot opgetuigd, maar toen wilde niemand mee zeilen! Alle kinderen wilden liever met Mama naar de paardrijles. Toen ik een beetje mokkend besloot  dan maar alleen te gaan, kwam Doris naar mij toe dat zij wel meewilde. En zo ben ik zaterdagmiddag met Doris uit zeilen geweest. Dat ging goed zolang de boot niet te scheef ging, want Doris vond het eigenlijk best wel eng.

20071119_099

Vooral als ik het roer los moest laten om een foto te maken had ze het niet meer.

20071119_103

Al snel wilde ze weer naar huis, maar heb ik haar weten te paaien door naar Anna haar vriendinnetje te zeilen. Hier zijn we net vlak bij Anna haar huis aangeland.

20071119_089

Helaas was Anna niet thuis.

20071119_092
Ik kreeg Doris niet meer mee zonder dat ze eerst op de trampoline had gesprongen. Vooruit dan maar.

20071119_094

Toen we later op de middag weer thuis kwamen, waren de anderen net terug van de paardrijles.
De vader van Lachlan de buurjongen ging nog even met de speedboot varen met de ‘biscuits’ er achter. Trix, Payton en Skelte mochten mee.

20071119_114

Zondag hebben we grotendeels hetzelfde gedaan: zeilen en op de biscuit achter de speedboot.

20071119_127

Eefje vind zeilen helemal niet eng.

20071119_130

Onderweg hebben we voor het eerst stingrays (roggen) gezien! We hadden al eens gehoord dat die in de inlet voorkwamen, maar nog nooit zelf ontdekt. Van afstand zagen ze eruit als een zwarte vlekken in het water, die ook zeewier zouden kunnen zijn. Toen we er langs voeren schoten ze met grote snelheid weg. Zo zien stingrays eruit (geleende foto, ik had mijn duikbril niet bij me).

Stingray

We zijn weer bij Anna op bezoek gegaan.

20071119_139

En weer niet thuis.

20071119_141

Skelte en Lachlan op de biscuits

20071119_145

Skelte komt helemaal opgetogen terug. Dat gaat vet hard man!

20071119_148

Heity? Wil jij ook een speedboot kopen?

20071119_150

Rémi durfde eerst niet, maar hier is ze inmiddels opgelucht terug van haar ritje op de biscuit.

20071119_158

Tot slot heb ik Ingrid zelfs meegkregen in de boot.

20071119_162

Dit was waarschijnlijk haar laatste kans. We willen namelijk nog een lang weekend op vakantie naar het Zuider Eiland en gezien de financiën, moet we dan eerst de boot verkopen.

Dit is inmiddels gebeurd. Morgenvroeg haalt de vader van Robbie, een vriendje van Skelte, de boot al op. Einde zeilpret. Het weekend was in ieder geval een goede afsluiting. Het afscheid nemen is begonnen.

2 thoughts on “Sailing

  1. heee familie ..😀

    oo wat lijkt het daar lekker weer !
    hier is het steenkoud!!
    daar had ik ook wel zin in gehad om even te zeilen :p
    Xx

Leave a Reply

