18th Lady Melbourne Cup Party

Een paar weken geleden kreeg ik, Ingrid, een uitnodiging voor de Lady Melbourne Cup Party, een jaarlijks terugkerend feestje voor alle vrouwen des huizes in de Seaview Road. Het feestje staat in het teken van de beroemde paardenraces die elk jaar op 6 november in Melbourne, Australië, worden gehouden.
Finish
Toast

Je wordt dan ook geacht in stijl te verschijnen, dwz in jurk, mét hoed en hoge hakken.
Vorig jaar kon ik niet en hoorde toen van verschillende kanten dat dat zo jammer was, want de Lady Melbourne Cup Party is iets bijzonders, iets dat je toch een keer moet hebben meegemaakt.

Dus dit jaar was ik van de partij. Omdat ik geen jurk, geen hoge hakken en zeker geen hoed heb hier in NZ, besloot ik iets geschikts te huren bij een Costume shop, zo’n verkleedwinkel. Helaas was de keus niet zo groot. Een apenpak, Shrek of Roodkapje zou geen probleem zijn geweest, maar een ‘normale’ sjieke jurk was moeilijk. Gelukkig hadden ze wel een strak, net iets te klein, kort, glitter jurkje mét hoed. Volgens de twee verkoopsters heel sexy en precies goed voor de Melbourne Cup.
‘t Kon net, dacht ik, dat zou lachen worden als de moeders van school me zagen…
200711110_rmi_033

Op de bewuste namiddag moest ik eerst met Doris en Eefje naar ballet. Hierdoor was ik wat aan de late kant, moest me snel omkleden, kinderen instrueren lief te zijn tot heity thuis kwam, even nog een ‘plate fingerfood’ (iets te happen dus) organiseren en snel op weg naar het feest.

Ik werd onthaald door een blij verrastte gastvrouw Sue, die 2 huizen verder woont dan wij. In de woonkamer, die helemaal ontruimd was, keken een 40-tal wat oudere, zeer verzorgde dames me ietwat verbaasd/geamuseerd aan. De een nog sjieker dan de andere, keurig gekapt, prachtige jurken, sommigen met hoed á la Beatrix en allemaal met een glaasje champagne (met aardbei) in hun hand. Op de tafels stonden schalen met de culinaire hoogstandjes, hapjes die de dames zelf thuis gemaakt hadden. Ik legde snel mijn twee zakken nootjes uit de supermarkt er bij tussen en stopte de schooltas, waarin ik het vervoerd had, vlug onder een tafel.
Ik kende helemaal niemand, geen van de moeders van school, die zeiden te komen, was er ook daadwerkelijk. Gelukkig verscheen vlak na mij Heather, de vrouw van onze huisbaas. Ze heeft mij het eerste uur doorgeholpen. Ook vervulde Sue haar rol als gastvrouw  goed en stelde me aan heel wat dames voor. "Oh, you are the lady with the pram and all those children!" werd die middag minstens vijf keer tegen me gezegd.
En ik won een prijs. Omdat ik als buitenlandse op dit traditionele feestje verscheen en nogwel in zo’n originele outfit…

4 thoughts on “18th Lady Melbourne Cup Party

  1. Hoi Ingrid,

    ik verwacht wel dat je het aantrekt tijdens het kerstdiner in Ellen`s eethuisje. Het ziet er strak uit (ik bedoel erg mooi)

    groetjes Hans

  2. Een prachtig verhaal, een nichtje waarmee we kunnen pronken. Was toch ook een mooi oefening in netwerken. Komt je nog wel van pas in de toekomst misschien.
    Groeten

Leave a Reply

