Heity past op de kinderen

Terwijl Ingrid met Oma en Ellen in Roturua was, heb ik op de kinderen gepast. Ik had permissie om 2 dagen thuis te werken, zodat ik iedereen naar school kon brengen en weer ophalen. Dit was de eerste keer sinds mijn vertrek naar NZ dat ik alleen de bende van vijf in bedwang moest houden. Dat was wel weer even een uitdaging🙂. Maandagmorgen voelde Trix zich niet lekker en is thuis gebleven van school. ‘s Middags wilde Eefje niet naar de peuterspeelzaal en is Doris alleen gegaan. Tot zover de kleine ongemakken van een thuiswerkende vader. Het ging verder de hele dag goed tot ‘s middags na school. Het was mooi weer en ik had iedereen naar buiten gestuurd om nog even een frisse neus te halen voordat ze achter de computer en televisie kropen. Ineens kwamen  RĂ©mi en Skelte als een 2-tonige sirene aan lopen. Hadden ze ruzie gekregen over wie op de trampoline mocht. Skelte had uit boosheid een steen naar RĂ©mi gegooid die onbedoeld een voltreffer werd en RĂ©mi vol op haar achterhoofd trof. RĂ©mi had het bloed in haar haar staan en Skelte was helemaal overstuur en schreeuwde dat RĂ©mi begonnen was. Het gat in RĂ©mi haar hoofd was wel zo groot dat ik voorgesteld heb om naar de dokter te gaan, maar toen RĂ©mi daarop nog een keer zo hard ging gillen,-ze is al een keer gehecht-, heb ik het nog even aangekeken. Na een kwartier stopte gelukkig het bloeden en heeft RĂ©mi de rest van de dag op de bank gelegen.
Tijdens het etenkoken was Eefje ineens zo aan het zeuren dat ik haar in haar slaapkamer heb gezet. Trix voelde zich niet lekker en had heimwee naar Mama en lag naast RĂ©mi op de bank te huilen, Skelte had straf van mij gehad en zat als een dood vogeltje op de bank. Toen plaste Eefje van boosheid ook nog in haar broek. Dat zijn van die momenten, hmm…
De stemming was tijdens het eten dan ook niet al te best. RĂ©mi heeft nog een poging gedaan om te eten, maar had van alle toestanden zo’n hoofdpijn dat ze moest overgeven. Ze zou toch geen hersenschudding hebben? Ik heb Ingrid ‘s avonds maar niet gebeld. Anders zou ze  misschien nog overwogen hebben om snel thuis te komen🙂.
Gelukkig heeft iedereen goed geslapen en was de stemming dinsdagmorgen stukken beter. RĂ©mi en Trix zijn beide gewoon naar school gegaan en Eefje weer naar de Kindy. Dinsdag  zijn er verder geen calamiteiten meer geweest en ‘s avond s om 8 uur was Ingrid er gelukkig weer. Maar die maandag zal ik nog lang heugen. En dan te bedenken dat Ingrid al bijna anderhalf jaar lang alleen oppast!Grote bewondering…

11 thoughts on “Heity past op de kinderen

  1. Nou,nou Jelle Frans. Het vaderschap is toch wel een zware en verantwoordelijke taak. Het ziet er bij jullie een beetje winters uit. Groeten voor jullie allemaal en Jantje en Ellen goede thuisreis gewenst.

  2. Heey Heey!

    Hoe gaat het met je hoofd, Remi?
    lijkt me pijnlijk.
    Nou hier gaat gelukkig wel alles goed!
    De zon schijnt en de lucht is blauw!

    Doei Doei!

    kus aan iedereen daar, marijn

  3. Heey Marijn,

    mijn gat in me kop doet niet meer erg pijn(gelukkig)
    er zit nu een dikke bloed korst op.
    eerst was het wel heel irri want ik kon alleen op mijn zij liggen, en mijn nek ging een beetje pijn doen van al dat voor over bukken!
    de lucht is een beetje blauw met een paar wolkjes(jammer)
    het rijmt niet op die van de teletubies als die van jou maar ach,!

    RRrr..

  4. vand ghep ikmetmonqk naedwinkjgewiesthoegathe het daar???
    goetjes vanlars

    (vandaag ben ik met moniqe naar de winkel geweest, hoe gaat het daar??? groetjes van lars) en de vertaling van Yara en Evita

  5. vand ghep ikmetmonqk naedwinkjgewiesthoegathe het daar???
    goetjes vanlars

    (vandaag ben ik met moniqe naar de winkel geweest, hoe gaat het daar??? groetjes van lars) en de vertaling van Yara en Evita

  6. Hallo Jelle Frans wat een schitterend verhaal,Heity past op de kinderen. Je hebt inderdaad wel wat gehad hoor. Inderdaad bravo voor Ingrid. Wat leuk Ingrid dat je moeder en je zus zijn geweest.

  7. Heity, ik heb hartelijk gelachen om deze ervaring. Dit doet me denken aan je uitspraak ‘De normen van een huisvader zijn nog lang niet de normen van een huismoeder.’.

Leave a Reply

