Vakantie dag 3 – 9 januari

Etappe 3 – Van Akaroa naar Okains Bay

Route_dag3_1

Vanacht voor het eerst in de camper geslapen. Trix en Rémi voorin boven het bestuurdersgedeelte, Doris en Eefje in het midden in de kleine zithoek en Skelte bij Heity en Mama achter op de eettafel in de grote zithoek. Vooral het bed achterin is zeer riant. Dat komt wel goed uit want Doris en Eefje worden ‘s nachts nog wel eens wakker en willen dan bij Mama liggen. Vanmorgen mag iedereen even dit genot proeven.

20070113_040

Vanmorgen hebben we eerst de omgeving van Akaroa een klein beetje verkend en zagen dit Christelijke Maorikerkje.

20070113_043

Daarna de camper geparkeerd en koffie gedronken aan de oever van Akaroa Harbour.

20070113_044

Wat in Akaroa vooral opvalt is het onnieuwzeelands vriendelijk aandoende straatbeeld. Toen we de reisgids er op nasloegen, lazen we dat hier vroeger een Franse nederzetting is geweest. En je kunt van de Fransen vinden wat je wilt, maar wat ons betreft hebben ze in ieder geval meer smaak wat betreft huizen, straten en tuinen dan de Britse NZers.

2768291travel_pictureakaroa

Daarna hebben we het strand opgezocht in Le Bons Bay.

Bons_bay

Zelfs hier zijn we vrijwel alleen op het strand.

20070113_067

20070113_065

Heity gaat samen met Rémi een grot bekijken. Onderweg grote slierten zeewier, dat de NZers ‘cob’ noemen.

20070113_051

Heity gaat voorop. Bij het binnengaan van de grot ineens een gegrom van deze zeehond, die lekker lag te slapen.

20070113_062

Een vuistregel is dat je beter niet tussen een zeehond en de zee kunt gaan staan. Dan kunnen ze aggressief worden. Heity loopt voorzichtig verder, maar Rémi durft niet meer verder.

20070113_049

Verderop overblijfselen van een oude steiger van misschien wel walvisvaarders.

20070113_053

20070113_057

20070113_064

Aan het eind van de middag gaan we op zoek naar de camping van Le Bons Bay, maar hoe goed we ook zoeken en welk weggetje we ook ingaan, geen camping. Op weg naar de volgende camping zien we de oorzaak. De camping is niet meer.

20070113_068

En dan ineens pakken donkere wolken zich samen boven Banks Peninsula..

20070113_069

20070113_071

Via een eng steil slingerweggetje komen we uiteindelijk op de camping in Okains Bay terecht. Inmiddels is het gaan regenen en ziet het er allemaal erg triest uit tijdens de afwas op de vuilstortplaats. Vanwege de krappe ruimte met z’n allen in de camper, doet Ingrid deze liever buiten.

20070113_075

2 thoughts on “Vakantie dag 3 – 9 januari

1. of JF kan foto’s heel mooi bewerken of ik ben gewoon onzettend jaloers omdat het daar altijd mooi is zelfs als het regent…ik vrees dat het dat laatste is.