Oranje Down Under

Vandaag zijn Willem Alexander, Prince of Orange en Maxima op bezoek in Wellington geweest. Dat wilden we meemaken natuurlijk. Op internet hadden we het programma van vandaag min of meer afgevist. Om 11.00u zouden ze een officiele ontvangst krijgen bij het Gouvernment House. Om 10.30u stonden we voor de poort maar dit bleek een besloten gebeuren te zijn. Dan maar naar de kranslegging bij het oorlogsmonument. We zijn er eerst maar eens naartoe gegaan om te vragen hoe laat het zou zijn. Een groepje soldaten was al aan het oefenen, inclusief Maori-krijgers in trainingspak. Om 15.15u. zou de kranslegging gaan plaatsvinden.

20061031_wa_maxima_008

Om 15.00u stond de familie weer klaar

20061031_wa_maxima_010

20061031_wa_maxima_012

20061031_wa_maxima_014

20061031_wa_maxima_gm_031

Klokslag kwart over drie kwamen ze er aan.

20061031_wa_maxima_gm_032

Er waren naast een leger fotografen en cameramensen nauwelijks andere belangstellenden aanwezig en wij waren op 1 vrouw na de enige NLers! We stonden dus vooraan toen WA en Maxima de trap op kwamen. WA zag ons staan en herkende ons als NLers en groette ons hartelijk. Hij fluisterde Maxima wat toe die daarna ook lachend opkeek. Waarschijnlijk zagen ze Doris en Eefje zitten en moesten ze aan hun eigen kinderen denken🙂.

20061031_wa_maxima_gm_0341

20061031_wa_maxima_022

20061031_wa_maxima_gm_038

20061031_wa_maxima_gm_042

Soldaten met geweren en Maorikrijgers in vol ornaat nu, d.w.z. met speren en op blote voeten.

20061031_wa_maxima_026

20061031_wa_maxima_030

20061031_wa_maxima_042

20061031_wa_maxima_gm_049

20061031_wa_maxima_028

De bewaking tijdens de plechtigheid was al zeer gemoedelijk. Na de plechtigheid was alle bewaking zelfs gewoon weg. We hadden zo deze bladzijde uit het gastenboek mee kunnen nemen.

20061031_wa_maxima_gm_054

en waar was Rémi? Dit briefje hing op de deur toen we weer thuis kwamen.

20061031_wa_maxima_052

11 thoughts on “Oranje Down Under

  1. Het optreden met de Poi Girls was erg leuk, er waren heel veel mensen kijken. Maar, we hebben niet gewonnen. Jammer!
    groetjes,
    Rémi

  2. hallo skelte,
    ik sit op voet bal
    ik hep men eer ste toenooi tje
    gedaan we sijn 3e geworde
    goet gedaan hoor jo je sit op swemmen
    en ik hep b gehaalt ook goet
    geev je maxiema een soen pliiez
    ik hep gesien dat et heel leuk is
    in et swembat he
    be dangt voor de kaart hoor
    geveelisieteert eevje en doris 3 jaar
    groetjes kristan papa mama en franck die
    stinkt

  3. hallo hier zijn we weer;)
    we vroegen ons af wat Eefje daar eigelijk at?
    is het een lolly of een worst? is het wel lekker? haha

    Kusjes

  4. Ooooooohhhh ikk ben jaloers!!!!!!!
    niet eerlijk hahaha
    was ik er ook maar bij wel gaaf!!!

    heeeeeeeeel leuk dat jullie ook die foto’s goen scherp kunne hebbe krijge

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjes Lieve

  5. Goh, dat je helemaal naar Nieuw Zeeland moet om onze kroonprins van dichtbij te zien….;-)
    Het lijkt ons wel gezellig zo met tante Mini en oom Gerard.
    Dat briefje van Rémi is ook leuk trouwens, ze voelt zich goed thuis lijkt het.
    Ook de groetjes van Ineke en Karlijn, zij komen hier net binnen

  6. Ik dacht: laat ik eens even kijken of die bezige bijen in Nieuw Zeeland onze kroonprins nog hebben gezien, en jawel, een mooie reportage! Maar ja, IK heb Koningin Beatrix in het echt gezien! ( dat wil zeggen: in een geblindeerde auto, maar wel met 8 motoragenten met zwaailichten aan ervoor!). Zo zie je maar weer, je hebt altijd baas BOVEN baas. (letterlijk zelfs momenteel…!)
    Een hartelijke groet vanuit een stormachtig Rijssen, Willy

  7. Wat nou we HADDEN zo een blz KUNNEN meenemen?? MOETEN meenemen zelfs…stelletje sukkels. zoals Maxiee zou zeggen : een beetje dom…

    nou ik had vandaag een 5.2 voor Engels en jaa das een onvoldoende. Dus ik stel voor dat ik even bijles krijg van een van de kids. Haha maar voor het geval dat sommige mensen denken: dies dom; ik had wel een 9 voor duits.

    zo zijn jullie ook weer bij gepraat over mij verichtingen op school:P

    nou ik gaat er weer vandoor! DIKKE KNUFFEL van jullie nicht

  8. Hallo allemaal,
    Nu lees ik al vanaf het begin elke week jullie belevenissen en nog nooit gereageert. Slap he. Maar het is echt vreselijk leuk om alles te volgen. Jullie ondernemen ook zoveel. Dit wordt een jaar om nooit te vergeten. Volgens mij valt straks het leven in nederland gewoon tegen.
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Doris en Eefje. Nog een jaar en dan mogen ze ook al naar school. Of is dat in NZ anders en mogen ze daar eerder?
    Hoe bevalt Ingrid het leven daar. Overdag zijn de meesten van jullie niet thuis en de tweeling vermaakt zich vast wel. Hoe zien haar dagen eruit?
    Weer veel plezier. Hopelijk gauw mooi weer. groetjes voor allemaal van Mariette

  9. hoeiii trix en fam

    wat leuk dat jullie maxiema en willem alexander hebben gezien
    ik wou er heel graag bij zijn maar even een vraagje hebben jullie ze ook gesproken of dat niet.
    hey trix
    de verjaardag staat bijna voor de deur
    geef je ook een kinderfeestje of dat nog niet ik namelijk wel
    maar ik zeg niet wat ik ga doen dat zie je in de brief van mij

    veel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    van evita doei p.s Fijne zomer!!!!!!!!!!!!!!!

  10. Hoi Trix, Gefeliciteerd meid! Het is eindelijk rustig in de klas. De hele ochtend iedereen achter de computer, nu is het mijn beurt. De rest heeft pauze.

    Ik wens je een fantastisch komend jaar toe. Hopelijk vieren we jouw volgende verjaardag weer bij ons in de kring.

    Groet juf Rita

Leave a Reply

