camera lost and found

Zaterdag was een pechdag. ‘s Ochtends was ik met Skelte even wezen voetballen op het sportveld in de buurt en daar met de auto naar toe gereden. Het was mooi weer en ik had de jas uitgetrokken. Ik wilde foto’s gaan maken en de camera, die ik meestal in mijn jaszak heb, had ik even op het dak van de auto gelegd om de handen vrij te hebben en Skelte de voetbalschoenen aan te doen. Ben ik met mijn stomme kop de hele camera vergeten en na het voetballen gewoon weggereden!

‘s Middags gingen we winkelen in Wellington en wilde ik de camera meenemen. Kon ik nergens vinden, natuurlijk. Met een schok realiseerde ik me ineens dat ik hem op de auto had gelegd. Snel teruggereden, maar natuurlijk niet meer te vinden. Shit! Ik heb de hele dag gebaald.

Zondag en maandag het politiebureau gebeld. Niets.

Maandagmiddag belde Skelte me op mijn werk: Raad eens waarvoor ik bel? Ik zei voor de gek: Je hebt mijn camera gevonden…. Ja, zegt ie! Was de camera op school afgeleverd door de vinder. De vinder had de foto’s van de show van Skelte herkend. Die stonden er per ongeluk nog op, omdat Ingrid die vergeten was eraf te halen.

De juffrouw van Skelte had het telefoonnummer van de vinder genoteerd en die heb ik vanavond gebeld. Een oudere vrouw had ‘s middags naar de rugbywedstrijd van haar kleinzoon gekeken en was na afloop nog een stukje gaan wandelen. Vlak naast een hele grote waterplas had ze de camera gevonden. Het hoesje zat onder de modder en was helemaal doorweekt. De camera deed het gelukkig nog en heeft het avontuur overleefd.

20060809

Een wonder dat er op de parkeerplaats niemand overheen is gereden. En natuurlijk geweldig dat er nog zulke eerlijke mensen zijn!

De vinder heeft de volgende foto gemaakt om te zien of de camera het nog deed. Per ongeluk staat ie er zelf ook op, als je goed kijkt.

Landslide_042

9 thoughts on “camera lost and found

  1. heey allemaal,

    ik,lieve,me vader,me moeder
    zijn ook naar de film zoop in india geweest en elize word daarbij ook door een slang gebeten(cobra)
    en maik is bang voor slangen maar hij was wel heel spannent die film en ook best eng maar ik zal hem best nog wel een keertje willen zien.

    groetjes marijn van ark

  2. ooooooooo wat zielig voor die zeehonden:(:(:(:(
    maarja is alles met jullei goed???
    met mij super! ik ben bijna jarig!!! 5 augustus oleee en ik krijg een mobiel:)

  3. Oooo, wat een lieve zeehonden en best veel.
    Maare wel zielig van die dode zeehond!
    En wat moeten jullie veel lopen.
    Maar dat zullen jullie er wel voor over hebben!:(

    Groetjes Celine

  4. wowh… wat een avontuur!!!
    gelukig leeft die nog!!
    hier is ook een beetje pech:
    Sjoerd heeft zijn sleutelbeen gebroken!
    hij is gevallen met de fiets toen die naar sijn werk ging!

    groetjes Wencke

  5. Ik dacht.laat ik ook weer eens een berichtje sturen!
    Maar Poeeh.
    Wat een avontuur zeg inderdaad!
    Maar gelukkig is alles weer goed dan!

    Groetjes&kusjes noortje

  6. Wat een mooie verslagen maken jullie van jullie belevenissen. Iedere keer weer leuk om te lezen. Fijn dat het goed gaat met jullie en ook op school. En prachtig werk Skelte.
    Groeten

  7. Pingback: Shop till you drop | HeityGoesKiwi

Leave a Reply

