Sinclair Head

Zondag was het weer Heity zijn beurt om het uitstapje te verzinnen. De zeehond van gisteren smaakte naar meer. Naar de zeehondenkolonie van Sinclair Head dan maar. Dit is het uiterste zuider puntje linksonder bij Wellington.

Map_sinclair_head

Dit is vlakbij Owhiro Bay en hier gaat de zeehondentour van Maarten Natsuko naar toe. De vorige keer dat ik hier was, konden we met de auto tot bijna bij de zeehonden komen. Deze keer was de weg langs het strand afgesloten en moesten we zo’n 6 km lopen.

20060731_005

Onderweg vinden Trix, Rémi en Skelte weer heel veel schelpen. Doris en Eefje willen ook meedoen en als snel hebben ze beide een steentje gevonden, die ze vol trots komen laten zien.

20060731_018

20060731_019

Midden in de rimboe staat nog een huisje van een of andere kluizenaar

20060731_022

Vlak voor Red Rocks ontdekte Trix de eerste zeehond.

20060731_006

Dit kleine zeehondje lag er een beetje verdwaald en eenzaam bij. Waarschijnlijk was het ziek en lag het dood te gaan.

20060731_014_1

Bij Red Rocks zagen Trix en Skelte er al een paar meer.

20060731_016

Weer een stukje verder lag er een dode zeehond een half uur te stinken in de wind.

20060731_024

Na 2 uur lopen zijn we eindelijk bij Sinclair Head aangekomen.

20060731_026

Hier liggen de zeehonden bij bosjes op de rotsen

20060731_032

Nog gauw even plaspause…

20060731_033

…en daarna in anderhalf uur teruglopen om nog voor het donker weer bij de auto te zijn. Dit lukt bijna. Opnieuw zijn we van een volle parkeerplaats vertrokken en is Lucida bij terugkomst alleen over.

20060731_034

4 thoughts on “Sinclair Head

  1. heey allemaal,

    ik,lieve,me vader,me moeder
    zijn ook naar de film zoop in india geweest en elize word daarbij ook door een slang gebeten(cobra)
    en maik is bang voor slangen maar hij was wel heel spannent die film en ook best eng maar ik zal hem best nog wel een keertje willen zien.

    groetjes marijn van ark

  2. ooooooooo wat zielig voor die zeehonden:(:(:(:(
    maarja is alles met jullei goed???
    met mij super! ik ben bijna jarig!!! 5 augustus oleee en ik krijg een mobiel:)

  3. Oooo, wat een lieve zeehonden en best veel.
    Maare wel zielig van die dode zeehond!
    En wat moeten jullie veel lopen.
    Maar dat zullen jullie er wel voor over hebben!:(

    Groetjes Celine

  4. Ha globetrotters,
    Alles goed? Wij zijn net terug van een koude Frankrijkvakantie, in Nederland is het gelukkig beter.
    JF, ik zou jou nog een impressie sturen van het optreden. Via Yousendit? En welk mailadres zal ik van jou gebruiken?
    Groets en tot snel!
    Robbert (en Judith, en Lieve en Marijn).

Leave a Reply

