De 2e schoolweek

Even een berichtje over de afgelopen schoolweek. Helaas zonder de foto’s, maar die komen later  wel weer.
Na een eerste week met regelmatig tranen, is de tweede week veel beter verlopen.
Rémi voelt zich, net als vorige week, heel happy op school. Ze leest al eenvoudige boekjes in het Engels, heeft haar eerste huiswerk gekregen en heeft de meisjes kennis laten maken met het draaien aan één been op de rekstok. Dat laatste kenden ze nog niet op Paremata school, dus Rémi heeft vele demonstraties gegeven. Met als gevolg dat ze nu een beurse knieholte heeft, maar wel enorm de blitz heeft gemaakt!
Met Trix gaat het ook goed. Zij heeft veel touwtje gesprongen met de klas. Nu is dat niet Trix haar sterke kant, maar ze vond het toch leuk. Ook in de klas gaat het goed. Als de meester iets uitlegt en Trix begrijpt het niet goed, is er een hulpmoeder die haar het nog eens langzaam uitlegt. Dat werkt goed en Trix begrijpt steeds meer. Ook valt ze goed in de groep, van één meisje, Jessica, heeft ze al een briefje gekregen, dat ze Trix zo aardig vindt. Heel lief.
Verder hadden we al verteld dat de meester op Shrek lijkt. Nu zijn we er achter gekomen dat hij dat zelf ook vindt. In NZ mag je zelf kiezen welke letters of/en cijfers je op je nummerbordplaat wilt. De auto van de meester, die we op de parkeerplaats zagen staan, heeft het nummerbord ‘ogre’, wat  ‘oger’ betekent. En Shrek is een oger! Daarnaast hangt er in de klas een poster van Shrek, met het hoofd vervangen door het hoofd van Mr. Jermyn, de meester van Trix.
Ook met Skelte gaat het beter. Vrijdag heeft hij voor het eerst niet gehuild bij het afscheid, alhoewel het nog niet van harte gaat. "Maar", zegt hij zelf, "mama, als je wegbent, zijn de tranen ook weg" en "ik huil geen tranen, ‘t is alleen water".
Er zijn verschillende meisjes in de klas die Skelte bemoederen, direct naast hem gaan zitten of hem een beer in zijn handen drukken. Als ik hem op kom halen, krijg ik van hen direct verslag hoe het is gegaan: "He didn’t cry!" of "He taught us dutch words!" (Bleek dat Skelte de klas de woorden ‘tafel’ en ‘stoel’ geleerd had).
Verder zijn ze in de klas erg druk met het oefenen van de musical. Aankomende woensdag- en donderdagavond is de grote uitvoering voor ouders en andere belangstellenden. Wij gaan daar natuurlijk ook naar toe. Skelte kent al heel veel liedjes, hij zit bij het groepje van de Rainbow singers. Thuis, onder de douche, zingt ie uit volle borst: "Raindrops keep falling on my head! of I’m singing in the rain!" Hij kent de woorden van de eerste regel en gaat dan over op iets dat op van ver wel Engels klinkt, maar waarvan onduidelijk is wat het betekent. Maar hard zingen dat doet ie.
Bij de uitvoering zullen we foto’s maken!

Deze week was het ook heel lekker weer met geregeld zon. Van een moeder hebben we zomaar spontaan een oude buggy gekregen. Ze vroeg of we die konden gebruiken, omdat ze me had zien sjouwen met Doris in de rugdrager en Eefje op de arm. Nu breng ik ‘s morgens de kinderen met de auto naar school en haal ze met Eefje in de buggy en Doris in de rugdrager weer lopend op. Zo hebben wij ook wat meer beweging.
Wel, dat was het weer. Groeten!

Ingrid

4 thoughts on “De 2e schoolweek

  1. Ha die Skelte,daar ben ik weer.Op dit moment hang ik lekker op de bank. Wat raar dat jij naar school moet en ik grote vakantie heb. Heb je al een paar vriendjes om te voetballen?
    Ik vraag vaak aan mijn moeder of wij niet een keertje naar jou toe kunnen? wij gaan naar Frankrijk op vakantie en dan moet ik ook 2 dagen in de auto zitten, dan kan ik ook wel 3 dagen in de auto zitten want dan ben je er toch wel?
    Mail je me een keertje als dat kan, groetjes Mika

Leave a Reply

