middagje strand Paekakariki

Na de grote boodschappen bij Pak ‘n Save, zijn we vanmiddag zijn naar het strand geweest bij Paekakariki, oftewel bij het Queen Elizabeth Park. Dit is zo’n 15 minuten rijden van ons huis.

20060708_008

20060708_010

Bij Paekakariki begint de zogenaamde Kapiti Coast, genoemd naar het eiland Kapiti dat hier vlak voor de kust ligt.

20060708_011

Het was prachtig weer en Trix en Skelte hebben zelfs pootjegebaden.

20060708_012

Na afloop hadden ze echter wel zere voeten van het koude water…

Het voordeel van het strand op een winterdag is dat  al zo rond een uur of half vijf de zonsondergang begint en dat je dan prachtig licht hebt om te fotograferen. Geniet maar even mee…

We moeten omlopen want hier komt een riviertje in de zee uit. Het heeft hier afgelopen week enorm veel geregend en je kunt nog zien hoe breed de rivier eerder geweest is.

20060708_017

Hier is een deltavlieger bezig met het inpakken van zijn deltavleugel. Hij was een halfuur daarvoor geland op het strand.

20060708_018

20060708_020

20060708_021

20060708_022

20060708_025

20060708_027 20060708_028

Na de wandeling gingen we in het donker naar huis. Of zoals Rémi al zei: altijd als we beginnen met wandelen staan er naast onze auto nog heel veel andere auto’s. Maar als we naar huis gaan, staat onze auto er altijd helemaal alleen…
Dit keer stond er per ongeluk toch nog een andere auto op de parkeerplaats. Een mevrouw kon haar hond niet meer in de auto krijgen en was erg blij ons te zien. JF heeft de hond te pakken gekregen en bij haar in de auto gezet. Twee minuten voor zessen, net voor sluitingstijd van het park, reden we het nog open hek uit.

Omdat het zo laat was aten we ‘fish en heel veel ‘chips’ (patat dus):
20060610_005

Doris vond het ook lekker.
20060610_004

En daarna naar de film van Harry Potter kijken die op t.v. kwam:
20060610_006

Erg spannend was het…
20060610_007

16 thoughts on “middagje strand Paekakariki

  1. hey, trix en familie !!!!

    alweer zoveel dagen vorbij en er gebeurd zo weinig zonder jullie!!!
    anthans zo voelen wij ons we zijn ook een beetje suf want het is 31 graden celcius.
    mooi weer voor de spooken plas dus!!!!
    verder staat de buik van juf ingrid op knappen want ze is nou oficeel uitgeteld.
    of zo iets achterlijk (ik heb er geen verstand van hoor🙂 )
    wat zijn jullie ook naar een vet cool museum geweest.
    verder is er niet echt iets bijzonders gebeurd behalve dat melle weer uit het ziekenhuis is en weer op school is gelukkig gaat het weer beter met hem

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel xxx en vrolijk kerstfeest

    groetjes de heeeeeeeeeeele klas (mark)

    ps: mailen jullie weer eens

  2. Hallo daar,

    Het ziet er bij jullie een stukje aantrekkelijker uit dan hier. Hier is het echt zweetweer. Op school maar thuis ook met een buik die op knappen staat (volgens Mark dan)
    Jammer dat jullie om de beurt allemaal ziek zijn. Hopelijk voor de rest van het jaar dan niets meer. Zijn jullie al officieel met school begonnen?? Of genieten jullie nog van een beetje vakantie?
    We blijven jullie volgen.
    Heel veel groeten en beterschap aan iedereen

    Ingrid van der Vegt

  3. Hoi Trix,
    Hoe gaat het met jou,met mij gaat het goed.
    Het is nu bijna 10 uur in de avond en ik kan niet slapen omdat het snik heet is op mijn kamer.
    Het was vandaag warmer dan 30 graden en morgen word het nog warmer.
    groetjes Joeri.

  4. hoi familie..!!!!!

    er is iets wonderlijks gebeurt!!!!!!
    JUF INGRID HEEFD EEN ZOONTJE!!!!!!! ARNE
    HEET HIJ..! GISTER AVOND GEBOREN…!!!!!

    veel groetjes de klas (Yara,Lieve)

    p.s hoe gaat het daar. pps.: stuur nog een email!!!.:.

  5. Heej familie🙂
    Hoe gaat het daar ?? leuk om zo mee te kijken op deze site.. we zien dat iedereen nog moet wennen maar nog veel plezier daar we spreken jullie vast nog wel !!
    xx karlijn en natuurlijk de rest

  6. Hee ,
    wat één mooie zonsondergang zeg,
    Jullie hebben het daar goed naar jullie zin, zie ik wel..
    Hartstikke fijn hoor!!
    Ik vindt jullie huis ook mooi .
    Heb je al eens ponygereden Trix ?

    Vriendelijke groetjes, Samantha & Famillie

  7. Hallo,
    Vol belangstelling volgen wij jullie doen en laten in Nieuw Zeeland. En als het niet zover weg was, wisten wij wel waar we volgend jaar zouden willen kamperen, maar ja… we blijven toch maar in Europa
    Zeg zijn jullie al een beetje gewend en is iedereen weer gezond ?
    Op dit moment kijken Floris en Mart naar de finale van het WK en is de stand 1-1 !
    hartelijke groet uit een bewolkt wolvega,
    van Floris, Gijs , Mart & Jacqueline

  8. hoiii trix
    ik heb vandaag rosalie voor het eerst
    gezien!!!!!!!!!
    was heel leuk en ze is heel erg aardig
    laura en ik gaan vanavond met onze moeders
    lopen bij de rottegemeente
    heb je nog iets leuks gedaan?????
    hvj
    ik mis juhh heel erg(L)(K)(L)(K)(L)(K)

  9. HOIII TRIX WAT EEN LEUKE DINGEN HEBBEN JULLIE GEDAAN.
    IK BEN MET MIJN VADER EN MOEDER (ZONDER RACHNA)NAAR DE DIEREN TUIN GEWEEST IN EMMEN
    HET WAS HEEEL LEUK IK MOCHT OOK DE ZEELEEUWEN ETEN GEVEN MET VIS
    HEEL LEUK DUS
    HEBBEN JULLIE NOG MEER DINGEN GADAAN
    IK HEB ZIN IN MORGEN WANT DAN GAAN WE ZWEMMEN IN JOURE VET LEUK
    MAAR IK MIS JE HEEL ERG
    (L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)
    GROETJES EVITA EN (GEZINNETJE)

  10. HOI TRIX.Leuk dat je naar het museum bent gewees, het zal wel leuk zijn denk ik!We gaan morgen (donderdag dus) naar joure toe om te zwemmen en afgelopen dinsdag zijn de kleuters naar de kinder boedrij geweest.En weetje we hebbn nieuwe tafelgroepjes leuk he en de MEIDEN van groep 6 zitten (volgens mij) allemaal bij elkaar!
    GROETJES CELINE EN HAAR GEZIN!!!!!

  11. HOIIIIII TRIX (FAMILIE)!!!!!!!
    IK HEB VANDAAG NEDERLANDS TIJD EEN
    NIEUWE FIETS KEREGEN VET MOOI JONGE
    IK WOU DAT WIJ EEN DIGITALE CAMERA HADDEN
    KONDEN WIJ EEN FOTO STUREN!!!!!!!!!!!
    MAAR HEBBEN JULLIE NOG IETS GEDAAN
    MAIL EFFE TERUG MIJN EVITAHOGELING@HOTMAIL.COM DOET ‘T NIET
    DOE MAAR OP EVITA_HOGELING@MSN.COM

    GROETJES EVITA (FOMILIETJE)!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. HOI TRIX,RÉMI EN SKELTE
    HOE WAS JULLIE EERSTE SCHOOL DAG

    LEUK DAT JULLIE HEBBEN GEPONNYRIJDEN
    EN GEKLOMMEN NATURLIJK
    MET MIJ EN MIJN GEZINNETJE GAAT HET GOED
    OOK MET JOU
    WIJ HADDEN VRIJDAG EEN TOPO TOETS VAN
    NOORD-BRABANT EN LIMBURG
    WAS NIET ZO LEUK MAAR IK HAD WEL 100 PROCENT
    EN VERDER IS HET HIER HEEL WARM MAAR OOK HEEL LEKKER

    GROETJES EVITA (GEZINETTJE)
    PS @ EFFE TERUG
    PPS WAT ZIJN EEFJE EN DORIS GRAPPIG
    (MAMA EN IK MOESTEN ER WEL OM LAGEN:):))

  13. hoi familie
    wij zijn hier allemaal aan het opruimen
    iedereen wil heel snel vakantie en groep 8
    helemaal zij hebben vandaag een heel
    veel gedaan.
    iedereen missen jullie heeeeeeeeeeeeel erg
    hebben jullie een leuke eerste school dag gehad
    groetjes de klas (evita)

  14. de klas

    Hoi trix was het leuk paardrijen? daar het zag er wel gaaf uit en Brenda is vrijdag voor het laatst jammer he en dat wantklimmen zou ik al heel lang met me feesje doen dat ga ik nu ook doen over 2 maanden dan ben ik jarig ik ga jou mischien dan ook wel iets stuuren ik ga wel iets leuks met jou doen alsje trug bent en het gaat met ons alemaal goed groetjes (Laura)en de klas

Leave a Reply

