zondag 2 juli

Gelukkig is Rémi weer een beetje opgeknapt. Ingrid heeft nu hoofdpijn. Het lijkt er op dat Ingrid en de kinderen nog aan de NZse virussen moeten wennen. ‘s Ochtends lekker uitgeslapen en rustig ontbeten. ‘s Middags zijn we met de auto naar Wellington gegaan en zijn we via de haven naar het museum Te Papa gelopen.

20060703_018

Dit is dezelfde route die ik loop als ik met de trein naar mijn werk ga. Zoals hier eerder beschreven, is er altijd wel iets leuks te zien, zoals opstijgende helicopters.

20060703_019

Onderweg uiteraard nog even in de speeltuin gespeeld. Op de achtergrond Wellington CBD (Central Business District).

20060703_001_2

..en daarna naar het museum Te Papa.

20060703_002

Alvast even een kijkje genomen bij de ingang van de tentoonstelling van Lord of the Rings (LOTR)

20060703_005

Heel even in de LOTR-winkel rondgekeken en de verschillende sieraden, zwaarden en maskers bekeken (hier mag je helaas geen foto’s maken). Trix, Rémi en Skelte hebben alledrie alvast wat voor hun verjaardag besteld. De tentoonstelling zelf bewaren we voor een volgende keer. Moet je echt even de tijd voor nemen. Nu heeft vooral Rémi de puf niet meer om nog een paar uur door het museum te slenteren.

Weer buiten nog even op mijn favoriete plek gekeken. De artistieke houten loopbrug naar het Wellington Civic Centre.

20060703_006

..en daarna weer naar huis en lekker LOTR spelen!

20060703_009

22 thoughts on “zondag 2 juli

  1. halllow familie!
    hoe gaat het daar in new-zeeland!?
    wat leuk voor jullie skelte,rémi,trx buurmeisjes waar jullie al mee hebbne gespeeld!!!!!!!! wat leuk… ooo die arme doris die maar ziek is vervelend zeg…!
    groetjes van ons de klas

    Lieve=Lietje

  2. hehe trix en de hele familie we hoorde dat jullie het wel naar jullie zin hebben.
    nou je moet wel veel lol blijven beleven he.
    we hebben in de brief gelezen dat je nu kerst vakantie hebt.
    het is nu heel lekker weer hier en het zal tot en met maandag heerlijk zijn.
    heb je het daar koud of warm?
    ik hoop dat jullie ook een beetje mooi weer hebben.

    heeeeeeeeeeel veeeeeel =xxxxxxxx=jes de hele klas en vast ook duckstad. (karen)

  3. Hallo allemaal,

    Wat ziet jullie huis er mooi uit met leuke hoekjes. En Doris die ziek is. melle heeft zijn arm geroken met hoog springen:(

    groetjes paula en de familie en een poot van sam

  4. Hoi familie,

    Wat een groot avontuur daar in dat prachtige Nieuw-Zeeland! We wensen jullie heel erg veel plezier, ook voor de kinderen op school! Spannend inderdaad, al leren ze vast razendsnel Engels (met dat zware NZ-accent/dialect). Als het dichterbij was, wisten we het wel in de zomervakantie: weer naar NZ. Geniet ervan en we blijven jullie graag volgen!

    groetjes, Titus en Petra, Friso en Melle (met gebroken arm inderdaad) en onze oudste Brecht)

  5. Hoi, hoi,

    Het is hier 11:00 uur ‘s-ochtends en het belooft een warme dag te worden. In het weekend zelfs 30graden of meer! Na het weekend zal het nog een paar dagen aanhouden. Pfff.

    Leuke foto’s hoor. Zit er erg leuk uit daar. Zo van huis naar een prachtige baai! Als wij achter huis de tuin inlopen, komen we ook een soort baai tegen, haha! Een mooi zwembadje😉. By the way….. Mijn site is ook ge-update (http://home.wanadoo.nl/sander.heeringa), en daar zal je dit badje wel ergens tegenkomen. Staan weer veel nieuwe foto’s bij! Ik zou zeggen JF, als je weer ff tijd hebt, kom ook weer eens langs😉

    Groetjes en een fijn weekend!
    Sander Heeringa
    Dronten
    Nederland

  6. Hee familie,
    Wat ziet dat er al ‘gewend’ uit! Lekker veel ruimte om te spelen. Maar die winterjassen… Vast wel wennen. Het is hier nu bloedheet. Jammer dat wij geen digi-camera hebben, anders had ik wat zwembadfoto’s van Ramses en Alejandro gestuurd. Hoop dat jullie het al naar je zin hebben.
    Veel liefs uit Nijetrijne.

  7. hey, trix en familie !!!!

    alweer zoveel dagen vorbij en er gebeurd zo weinig zonder jullie!!!
    anthans zo voelen wij ons we zijn ook een beetje suf want het is 31 graden celcius.
    mooi weer voor de spooken plas dus!!!!
    verder staat de buik van juf ingrid op knappen want ze is nou oficeel uitgeteld.
    of zo iets achterlijk (ik heb er geen verstand van hoor🙂 )
    wat zijn jullie ook naar een vet cool museum geweest.
    verder is er niet echt iets bijzonders gebeurd behalve dat melle weer uit het ziekenhuis is en weer op school is gelukkig gaat het weer beter met hem

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel xxx en vrolijk kerstfeest

    groetjes de heeeeeeeeeeele klas (mark)

    ps: mailen jullie weer eens

  8. Hallo daar,

    Het ziet er bij jullie een stukje aantrekkelijker uit dan hier. Hier is het echt zweetweer. Op school maar thuis ook met een buik die op knappen staat (volgens Mark dan)
    Jammer dat jullie om de beurt allemaal ziek zijn. Hopelijk voor de rest van het jaar dan niets meer. Zijn jullie al officieel met school begonnen?? Of genieten jullie nog van een beetje vakantie?
    We blijven jullie volgen.
    Heel veel groeten en beterschap aan iedereen

    Ingrid van der Vegt

  9. Hoi Trix,
    Hoe gaat het met jou,met mij gaat het goed.
    Het is nu bijna 10 uur in de avond en ik kan niet slapen omdat het snik heet is op mijn kamer.
    Het was vandaag warmer dan 30 graden en morgen word het nog warmer.
    groetjes Joeri.

  10. hoi familie..!!!!!

    er is iets wonderlijks gebeurt!!!!!!
    JUF INGRID HEEFD EEN ZOONTJE!!!!!!! ARNE
    HEET HIJ..! GISTER AVOND GEBOREN…!!!!!

    veel groetjes de klas (Yara,Lieve)

    p.s hoe gaat het daar. pps.: stuur nog een email!!!.:.

  11. Hoi ,Famillie..

    Trix,Remi & Skelte ; Fijn dat jullie al vriendjes en vriendinnetjes hebben .. We missen jullie wel op school hoor….
    Juf Ingrid heeft gister 4-07-2006 een zoontje gekregen ‘Arne’.
    Nou verder is er niet echt iets op school gebeurt, alleen groep 8 is met de afscheidsavond bezig,daar door is het wel rommelig in de klas.
    En de kleuters gaan Dinsdag op schoolreisje, en het afscheid van Sunny ..
    En NATUURLIJK bijna Zomervakantie …

    Skelte .. Manus en Bouke missen je heel erg. Elke avond voor ze naar bed gaan zeggen ze ; Even op de site van Skelte kijken of er nog nieuwe avonturen zijn …..

    Groetjes, Samantha,Manus,Bouke .. !

  12. Hoi allemaal,

    Juf Ingrid heeft een zoontje gekregen!!! Hij heet Arne en ‘moeder en zoon’maken het goed.

    Wat hebben jullie daar een gaaf huis zeg en zo’n grote vijver achter huis, dat is nog eens wat anders dan de vijver in plan Lindenoord…… Hopen dat het snel zomer is, dan kunnen jullie daar lekker zwemmen en zeilen.

    Nou, morgen ben ik weer bij ‘de klas’en zullen er nog wel meer reacties komen op jullie mooie weblog. Die draait dan vertraagd de hele ochtend op de computer naast de plek waar jij in het tafelgroepje zat Trix.

    Tot dan, groet Rita

  13. Heej familie🙂
    Hoe gaat het daar ?? leuk om zo mee te kijken op deze site.. we zien dat iedereen nog moet wennen maar nog veel plezier daar we spreken jullie vast nog wel !!
    xx karlijn en natuurlijk de rest

  14. hoiii trix
    ik heb vandaag rosalie voor het eerst
    gezien!!!!!!!!!
    was heel leuk en ze is heel erg aardig
    laura en ik gaan vanavond met onze moeders
    lopen bij de rottegemeente
    heb je nog iets leuks gedaan?????
    hvj
    ik mis juhh heel erg(L)(K)(L)(K)(L)(K)

  15. HOIII TRIX WAT EEN LEUKE DINGEN HEBBEN JULLIE GEDAAN.
    IK BEN MET MIJN VADER EN MOEDER (ZONDER RACHNA)NAAR DE DIEREN TUIN GEWEEST IN EMMEN
    HET WAS HEEEL LEUK IK MOCHT OOK DE ZEELEEUWEN ETEN GEVEN MET VIS
    HEEL LEUK DUS
    HEBBEN JULLIE NOG MEER DINGEN GADAAN
    IK HEB ZIN IN MORGEN WANT DAN GAAN WE ZWEMMEN IN JOURE VET LEUK
    MAAR IK MIS JE HEEL ERG
    (L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)
    GROETJES EVITA EN (GEZINNETJE)

  16. HOI TRIX.Leuk dat je naar het museum bent gewees, het zal wel leuk zijn denk ik!We gaan morgen (donderdag dus) naar joure toe om te zwemmen en afgelopen dinsdag zijn de kleuters naar de kinder boedrij geweest.En weetje we hebbn nieuwe tafelgroepjes leuk he en de MEIDEN van groep 6 zitten (volgens mij) allemaal bij elkaar!
    GROETJES CELINE EN HAAR GEZIN!!!!!

  17. HOIIIIII TRIX (FAMILIE)!!!!!!!
    IK HEB VANDAAG NEDERLANDS TIJD EEN
    NIEUWE FIETS KEREGEN VET MOOI JONGE
    IK WOU DAT WIJ EEN DIGITALE CAMERA HADDEN
    KONDEN WIJ EEN FOTO STUREN!!!!!!!!!!!
    MAAR HEBBEN JULLIE NOG IETS GEDAAN
    MAIL EFFE TERUG MIJN EVITAHOGELING@HOTMAIL.COM DOET ‘T NIET
    DOE MAAR OP EVITA_HOGELING@MSN.COM

    GROETJES EVITA (FOMILIETJE)!!!!!!!!!!!!!!!!!

  18. HOI TRIX,RÉMI EN SKELTE
    HOE WAS JULLIE EERSTE SCHOOL DAG

    LEUK DAT JULLIE HEBBEN GEPONNYRIJDEN
    EN GEKLOMMEN NATURLIJK
    MET MIJ EN MIJN GEZINNETJE GAAT HET GOED
    OOK MET JOU
    WIJ HADDEN VRIJDAG EEN TOPO TOETS VAN
    NOORD-BRABANT EN LIMBURG
    WAS NIET ZO LEUK MAAR IK HAD WEL 100 PROCENT
    EN VERDER IS HET HIER HEEL WARM MAAR OOK HEEL LEKKER

    GROETJES EVITA (GEZINETTJE)
    PS @ EFFE TERUG
    PPS WAT ZIJN EEFJE EN DORIS GRAPPIG
    (MAMA EN IK MOESTEN ER WEL OM LAGEN:):))

  19. hoi familie
    wij zijn hier allemaal aan het opruimen
    iedereen wil heel snel vakantie en groep 8
    helemaal zij hebben vandaag een heel
    veel gedaan.
    iedereen missen jullie heeeeeeeeeeeeel erg
    hebben jullie een leuke eerste school dag gehad
    groetjes de klas (evita)

  20. de klas

    Hoi trix was het leuk paardrijen? daar het zag er wel gaaf uit en Brenda is vrijdag voor het laatst jammer he en dat wantklimmen zou ik al heel lang met me feesje doen dat ga ik nu ook doen over 2 maanden dan ben ik jarig ik ga jou mischien dan ook wel iets stuuren ik ga wel iets leuks met jou doen alsje trug bent en het gaat met ons alemaal goed groetjes (Laura)en de klas

  21. Pingback: Lord of the Rings | HeityGoesKiwi

Leave a Reply

