mission mattress

Inmiddels in Wolvega aangekomen en een beetje last van jet-lag. Vanmorgen om half vier was ik uitgeslapen. Dan maar even mijn weblog bijwerken…

2 dagen voor mijn vertrek naar NL heb ik nog een matras op de kop getikt. Deze had ik ruim een week eerder al gekocht via TradeMe. Zondag had ik met Maarten en Natsuko afgesproken om hem te verhuizen. Het is een hele dikke goede kwaliteitsmatras die je beter niet te veel kunt buigen. Daarom kon ie niet in onze eigen auto. Volgens Maarten kun je een matras ook prima op het dak van een auto vervoeren vastgebonden met een touw door de portierramen. Lucida heeft echter een schuifdeur aan een kant en geen deur aan de andere kant, dus ook hiervoor moest ik Maarten en Natsuko vragen. We hadden zondagmiddag 5 uur afgesproken. De hele week was het prachtig weer geweest en je raadt het al, om kwart voor 5 begon het te regenen en te stormen. Ik heb de afspraak afgezegd en naar maandagavond verhuisd. Maandag was er weeralarm in NZ met zelfs 30 cm sneeuw op het Zuider Eiland. Ging dus ook niet door. Dinsdag begon ook met regen, maar gelukkig klaarde het aan het eind van de middag op. Hier knopen we matras op de beroemde Toyota Corolla van Natsuko.

20060617_mattress_001

Opgelucht dat de matras op de auto paste en dat het droog was gingen we op weg naar Paremata. Nog maar 5 minuten onderweg of we werden aangehouden door de politie: “Waar gaan wij naar toe met die matras?”. Naar Paremata, over de snelweg. De politieman leek dit niet zo’n goed idee. Hij vroeg Natsuko om haar rijbewijs en ging terug naar zijn auto om het strafblad van Natsuko op te vragen. Ze heeft gelukkig slechts eenmaal een snelheidsbekeuring gehad dus als we een aanhangwagen gingen huren, dan zag hij het door de vingers en kregen we geen bekeuring. Toen dus maar een aanhangwagen gehuurd bij een benzinestation:

20060617_mattress_003

Toen we goed en wel de matras op de wagen hadden bleken alle lichten van de wagen het niet te doen. Een andere wagen geprobeerd. Deden het nog minder. Een andere aansluitkabel deed wonderen. De lichten deden het. Snel ingestapt, wilde de auto niet meer starten. De accu was bijna leeggeraakt door het gepruts met de lichten. Even gewacht met alle lichten uit en met het laatste beetje stroom startte de Toyota. Verder onderweg geen rare dingen meer gehad. Deze keer maar niet met de auto de steile oprit afgegaan en de matras naar beneden gesjouwd.

20060617_mattress_005

20060617_mattress_006

20060617_mattress_007

Deze king-size matras is ietsje groter dan de vorige (queen size), maar zoals je ziet houdt het nog steeds niet over. Maar hier moeten we het maar mee doen. Doris en Eefje zullen toch wel een kéér gaan doorslapen ‘s nachts.

20060617_mattress_008

Inmiddels heb ik er 2 nachten op geslapen en kan ik zeggen dat ie in ieder geval prima ligt. Een bed met bodem gaan we later nog wel regelen. Zo, iedereen kan nu op een matras liggen en is het huis klaar voor de komst van de familie!

2 thoughts on “mission mattress

  1. Hoi,

    Toevallig zat ik net op je weblog te kijken. Dit berichtje schrijf ik nog nét op 11 juni, terwijl het daar bij jou al 12 juni is! Heb de wedstrijd gezien, en we hebben in ieder geval 3 punten!

    Bedankt ook voor je reactie op mijn site. Leuk dat er internet is😉

    De trouwerij van mijn broertje was erg leuk, warm weer 25 graden de hele dag. ‘s-avonds bij het feest is je familie ook nog langsgeweest! Was ook weer erg gezellig!

    Het blijft hier voorlopig ook nog mooi weer, dus dat is lekker terugkomen!

    Groetjes,
    Sander (en Wendy & Anouk)

  2. Hoi, hoi,

    Nog ff als reactie op mijn eigen berichtje. Er staan foto’s van de trouwerij op de site. Er staat ook een foto waar je moeder op staat, samen met mijn moeder😉

    Nou…. nog ffies en dan ff naar huis! Tis hier op dit ogenblik 30 graden of iets warmer! Komende nacht gaat het kwik dalen en dan komen we morgen uit op/rond 20 graden. Daarna gaat het weer langzaam omhoog naar 25-27 graden in het weekend!

    Groetjes,
    Sander Heeringa

Leave a Reply

