trein of auto

Ik woon zo’n 25 km van het werk. Tot nu toe heb ik de trein afgewisseld met de auto. Hier een foto van het station in Paremata met veel middelbare scholieren in uniform.

20060520_005_2

De trein van Paremata naar Wellington gaat onderweg nog een paar minuten door een tunnel en komt dan uit bij de baai van Wellington. Altijd weer een prachtig gezicht. Hier rijdt de trein parallel langs de snelweg en zie je de veerboot net vertrekken naar het Zuider Eiland.

20060520_004_1

Met de trein ben ik van deur tot deur dik een uur kwijt. Hierbij zit wel een prachtige wandeling in Wellington van het station langs de kade naar mijn werk. Dit beschouw ik dan maar als mijn beweging voor de dag. Ik doe nl. verder op dit moment niets aan sport.

Img_0155_1 

Er is altijd van alles te zien, tot opsteigende helecopters aan toe.

Img_0156

In de auto is het net zo mooi, alleen ‘s ochtends wel enige file. Verwacht je niet in zo’n leeg land, maar de Wellington regio is nu eenmaal net even een heel druk gedeelte van NZ. Kost me van deur tot deur ongeveer 45 min. Nee de regenboog is geen trucage. Op een regenachtige ochtend brak de zon net door.

Img_0152_1

File op de weg en de trein en de stations hebben duidelijk een opfrisbeurt nodig. Het openbaar vervoer is hier belachelijk goedkoop. 5$ (2,50 euro) voor een enkeltje van Paremata naar Wellington. De regering heeft hier veel te lang een autovriendelijk beleid gevoerd en het openbaar vervoer verwaarloosd. Vooral in Auckland is momenteel hierdoor een geweldig fileprobleem.

One thought on “trein of auto

  1. Pingback: zondag 2 juli | HeityGoesKiwi

Leave a Reply

