Pinguins in Wellington

Bij het bezoeken van een garage sale vorige week, kwam ik ineens dit bord tegen:

20060520_012

Ik heb echter geen pinguin gezien. Deze schijnen overdag druk te zijn met eten zoeken. In deze brochures van de gemeente kun je alles over de kleine blauwe pinguins in Wellington vinden:

http://www.doc.govt.nz/Regional-Info/008~Wellington/pdf/Positively-penguin-poster.pdf

http://www.doc.govt.nz/Regional-Info/008~Wellington/004~Conservation/Penguin-Fact-Sheet.pdf

Mensen die vlak aan de kust wonen kunnen zelfs last hebben van pinguins die onder de vloer van hun huis nestelen.

Toch wel heel bijzonder dat in zo’n grote stad gewoon zeehonden en pinguins te vinden zijn. Maar wat wil je ook met zo’n mooie kustlijn.

20060520_013

One thought on “Pinguins in Wellington

  1. Hoi!
    Wellicht ten overvloede, maar ik vier mijn verjaardag niet op de 17e. Iedereen die mij wil feliciteren is welkom op de 18e, gelijk met onze afscheidsborrel vanaf 14.00 uur.

    groeten,
    Ingrid

Leave a Reply

