Verhuizen en de eerste kennismaking met de buren

Zondag ben ik verhuisd naar ‘ons huis’ in Paremata. De hele dag gewinkeld om nog wat noodzakelijke spullen te kopen. ‘s Middags heb ik nog een wasmachine in Lower Hutt opgepikt. Hier heb ik het bed net opgemaakt met de pas aangeschafte lakens en dekbed. Lakens zou ik eigenlijk eerst moeten wassen, maar dat komt even niet goed uit. Een fout in de planning.

20060506_019

Moe maar voldaan schuif ik hier aan voor mijn eerste maaltijd in ons eigen huis.

20060506_015 

Om 9 uur besluit ik kennis te maken met de buren en de buurman meteen te vragen of hij even kan helpen met de wasmachine uit de auto te tillen. Ik kan in het donker niet goed de voordeur van hun huis vinden en zie dat er in de kamer met tuindeuren nog licht brandt. Ik klop aan… "Knock knock"…."Who’s there?"…"Your neighbour!". Langzaam schuift het gordijn open. Staat de buurman met enkel een boxershort aan voor mijn neus. Ik zie nog net een glimp van de naakte buurvrouw in bed. "… Uh…Hi, I am JF". "… Hi I am Jason. Sorry, but we are having an early sleep tonight." Ja, ja denk ik, dat zal wel. Ik heb hem vriendelijk gevraagd of ie morgen de wasmachine wil helpen sjouwen en ben snel huiswaarts gekeerd. Nou, dat was een goede binnenkomer.

2 thoughts on “Verhuizen en de eerste kennismaking met de buren

  1. hallo 8)

    wij zijn vandaag met zijn allen naar de SPOKENPLAS geweest😛
    ik heb ook nog samen met: mama,Eef & Do,trix en skelte hele mooie schoenen gekocht 😮
    hoe is het in ons huis? (ik zeg ons huis want het is ook wel een beetje van ons!)ik denk zelf dat het heel leuk daar is🙂

    groetjes van 100% Rémi😉

  2. JF, kostelijk verhaal. Het zal de zeelucht zijn, die maakt hongerig.

    Groet,

    Jan

    (bij je nieuwste logs kunnen we niet meer reageren!? Jammer, want die foto met tulpen en molen vind ik echt top, ik mis alleen de klompen)

Leave a Reply

