Zondag 23 april 2006

‘s Ochtends ben ik er eens goed voor gaan zitten en ben ik flink gaan rondneuzen op de NZse marktplaats.nl. De site heet hier www.trademe.co.nz. Op deze site worden de spullen volgens een veilingsysteem verkocht. Ik zag wel een aardig bed. Er was slechts 1 keer op geboden en de veiling sloot om 11uur. Om 1 minuut voor 11 heb ik mijn bod uitgebracht. De andere bieder was of niet online of verrast dat er toch nog een andere koper was. In ieder geval, voordat ik het wist had ik dit, volgens de advertentie king-size, bed gekocht.

Bed

Ik kon het ‘s middags meteen ophalen en naar het huis brengen. Gelukkig paste het precies in de auto.

20060425_008

Het viel niet mee om in mijn eentje de matras naar binnen te slepen, maar het is gelukt. Toen ik het bed in elkaar had gezet, heb ik de maten vd matras nog eens opgenomen: 200 x 150. Hmm, toch kleiner dan ik dacht. Thuis hebben we een matras die 190cm breed is! Op internet heb ik nog eens de maten vd bedden hier opgezocht:

Dimensions_beds

…en toen de inches naar centimeters omgerekend. Verdorie, het is een Queen-size bed! Dat zal wennen worden. Of nog maar een echt king-size 2 persoonsbed kopen en in dit kleinere bed Skelte en evt toekomstige gasten in laten slapen. Nu probeer ik dit bed te kopen.

8 thoughts on “Zondag 23 april 2006

  1. leuk hoor JF. echt cool daar echt vettt
    het lijkt me wle koud is dat ook zo en trouwens vrolijk pasen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! of niet nou een iedegval nog veel geluk in NZ….. groeten Lieve doeidoei!!!!!!!😉 🙂 😛 8) 😉

  2. Hallo JF,

    Wat een mooie omgeving en wat heb jij even een ander leven zeg, het moet een fantastische ervaring zijn.
    Dat strand met het zwarte zand is ook indrukwekkend.
    Ik heb even een vraag, Ivo is verslaafd aan de film: lord of the rings is inmiddel ook met het boek begonnen.
    Heb jij daar ook spullen gezien die te maken hebben met deze film, want de film is daar ook opgenomen.
    Of leeft het daar niet zo.
    wat Ivo zou graag willen is een ring, ik heb geen idee hoe duur dit zal zijn maar mocht je iets tegen komen zou je mij dan eens willen mailen wat de prijzen van zo’n ring zijn bijv.

  3. heey jelle frans.

    het skype was leuk hé ik was bij trix en rémi te logeren en eef en do (eefje en doris) moemen mij mahijn en iken rémi hadden 2 keer van eef een do de luier veschoont heel erg grapig. en ze hadden hele goeie zin die dagen. 🙂

  4. ik wil ook! ik wil ook!ik wiloiiiiiiik😀

    kan bijna niet meer wachten tot we ook gaan😛

    en in het huis krijg ik misschieneen eigen kamer hoooooeeeeeeeeee😮

    mogen we asjeblieft een trampoline daar???????????????toe!?! 8)

    veel liefs Rémi😉

  5. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wij lezen regelmatig jouw wedervaren in NZ, wij hebben onze reis geboekt en vertrekken hier op 14 oktober dat duurt nog wel lang he. groeten van ons allemaal.

  6. Hoi Jelle Frans,
    Fan herte lokwinske mei dyn jierdei en noch in protte jierren yn sûnens tawinske.Wy sillle der ien op drinke!
    Groetnis fan omke Hilbrand en tante Elly

  7. Hoi Jelle Frans,

    Ben een ‘collega’ van Ingrid. We hebben bij Menzis samengewerkt. Ik zag jouw foto’s. Afgelopen januari stond ik met mijn vriend op de top van de Mount Taranaki. Leuke wandeling. Moet je zeker met Ingrid een keertje doen! Verder: ben je nog naar de 3 Sisters geweest? Iets meer richting Noorden rijden langs de kust (nou ja iets; ik geloof 2 uur). Dat was werkelijk het mooiste plekje dat ik in Nieuw Zeeland heb gezien (toch in totaal een week of 10 rondgereisd verspreid over 2 vakanties). Maar, het is geloof ik niet zo bekend. We werden er op gewezen door andere toeristen).

    Succes en plezier daar!

    Ik voel me trouwens net een soort stalker, omdat ik jou helemaal niet ken!

    Groeten Klaudie

  8. Pingback: mission mattress | HeityGoesKiwi

Leave a Reply

