Zaterdag 22 april 2006

Zaterdag ben ik begonnen met het bijelkaar scharrelen van het huisraad voor het nieuwe huis. In de krant stonden een stuk of 8 zogenaamde ‘garage sales’ vermeld. Dit zijn kleine rommelmarkten bij mensen thuis, meestal omdat ze gaan verhuizen. Ik had eerst nog rustig ontbeten en kwam pas om een uur of half elf bij het eerste adres aan. Ze waren daar al om 8 uur begonnen en er was niet veel meer over dan wat kleine prularia (‘crockery’)’. Ik heb wat borden en tupperware gekocht en ben naar het volgende adres gereden, helemaal aan de andere kant van Wellington. Hier hetzelfde verhaal. Volgende week maar wat vroeger opstaan. Ik kwam daar in een vrij dure wijk nog wel dit Chinese huis vd dag tegen:

20060425_001 

Daarna ben ik de stad in gegaan naar een winkel met 2e-hands meubels. Ik zag daar wel een geschikt 2-persoonsbed. Net toen ik met de verkoper wilde onderhandelen, haalde hij het prijskaartje weg. Hadden de mensen voor mij het bed gekocht. Shit, zo schiet het niet op. Ik ben nog in onderhandeling geweest over een salontafel en een paar barkrukken, maar de verkoper was niet erg inschikkelijk. Ik vond het spul nog redelijk duur en wilde beslist een flink bedrag afdingen. Toen ben ik maar eens een gewone winkel binnen gegaan. Deze keer een soort Blokker. Genoeg te koop natuurlijk, maar ik heb goede hoop bij een garage sale voldoende Blokker-spullen goedkoop op de kop te kunnen tikken. Om niet ook hier met lege handen weg te gaan, heb ik toen maar een broodrooster gekocht. ‘s Middags heb ik de spullen naar het huis gebracht en heb ik Maarten en Natsuko meegenomen om hun het huis te laten zien. Maarten ontdekte een jonge vogel die in het zwembad was gevallen en er niet meer uit kon komen. De huiseigenaar had afgelopen week het zwembad winterklaar gemaakt en het leeg laten lopen. Zoals je ziet is het een flink groot en diep zwembad!

20060425_005 

2 thoughts on “Zaterdag 22 april 2006

  1. Lieve heity😀

    wel mooi als je die pingwings zo ziet zwemmen😛
    En die jongkies zijn zo schattig!😛

    heeel veeel kusjes van Rémi😉

  2. hoi jf……

    wat een coole vette pinguins kan je die in het echt zien?????? heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel groeten lieve p.s ik ga vandaag met trix naar de kermis 15 april vettttttt doeidoei😉 😛 8)

Leave a Reply

