Paasweekend 2006

Ik had dit weekend 4 vrije dagen. Ik ben er 3 dagen met Lucida op uit getrokken en net terug. Ik ben richting Mount Taranika gereden. Heb overnacht op een camping aan de Whanganui rivier. Ben doorgereden naar New Plymouth en heb daar op een camping overnacht. Ben vervolgens naar Lake Taupo gereden en langs Mount Ruapehu terug.

Kaart_route_paasvakantie

Door een file(!) kwam ik pas laat op de camping in Wanganui aan. De maan kwam net op

20060416_006

Ik heb in de auto geslapen. Hier de camping.

20060416_008

‘s Ochtends vroeg ben ik weer op weg gegaan. De plaatselijke roeiclub was al in touw.

20060416_013

In een eetcafe mijn ontbijt gehad met wel een hele speciale tafelgenoot.

20060416_016

De kust met zwart zand en veel aangespoelde bomen.

20060416_024

Op veel plaatsen langs de kust wordt er gesurfd. NB Mount Taranaki is op grote afstand al goed te zien.

20060416_030

Lang wachten en dan eindelijk een goeie golf. Yeah!

20060416_029

Dichterbij gekomen is Mount Taranaki helaas in de wolken verdwenen. Hier graast Fries stamboekvee!

20060416_035

Met de auto kun je tot aan de voet van de berg komen (1050m). Met goed weer kun je in 1 dag naar de top lopen (2518m).

20060416_041

Mount Taranaki wordt ook wel Mount Egmont genoemd, vandaar het Egmont National Park. Als je goed kijkt zie je dat het al sneeuwt op de top!

20060416_042

In New Plymouth heb ik een museum bezocht. NZ is gek op musea. Alles wat een beetje oud is wordt in een museum gestopt.

20060416_044

Made in Holland!

20060416_046

Een windmeter

20060416_048

Niet ongebruikelijk hier om je huis te verhuizen.

20060416_052

Sunset in New Plymouth met op de achtergrond minivulkaantjes.

20060416_053

Hier mijn onderkomen. De stoelen waren helaas minder vlak te maken dan ik had gehoopt. Heb er een hernia als souvenir aan overgehouden.

20060416_055

Huis van de dag

20060416_058

Landschap aan de Forgotten World Higway richting Lake Taupo. De witte stipjes zijn schapen.

20060416_061

In Whangamomona was paasmarkt met barbecue. Hier het vers geschoten wildzwijn voor aan het spit.

20060416_064

Whangamomona is een oud kolonistendorp in verval.

20060416_065

Aan de te slappe koffie op de kiek gezet door een NZer. If you’re gonna smile, you’d better smile now.

20060416_066

In het cafe staan de NLse klompen in de vensterbank.

20060416_067

Een paar km van de ‘highway’ door de bush is onverhard.

20060416_073

De herfst is hier begonnen.

20060416_075

Een speedboot op de rivier. NZers houden van snelheid. Niet alleen op de weg.

20060416_078

Zo ver weg en toch zo vertrouwd. Globalisering ten top. De Rabobank is hier trouwens weer een echte boerenleenbank.

20060416_079

Lake Taupo, het grootste meer van het zuidelijk halfrond.

20060416_080

Een andere vulkaan: waarschijnlijk Mt Ngauruhu.

20060416_082

En de besneeuwde hoogste berg van het noorder eiland: Mt Ruapehu. Een vulkaan die 5 jaar geleden voor het laatst aktief was.

20060416_085

10 thoughts on “Paasweekend 2006

  1. hAlOOWH!!!!!
    echt heel erg leuk dat jullie het huis hebben gekregen!!!
    en met een zeilboot ik kom wel een keertje mee varen!!!(als het mag van papa en mama….😛 )
    groetjes Wencke

  2. Ha die Jelle frans.
    Wat super dat jullie al een huis hebben, als fanatiek waterliefhebster ben ik natuurlijk jaloers op die katamaran.Die ga je toch wel gebruiken toch, anders stuur je hem maar naar Wolvega. veel succes met het inrichten.
    Groeten herma streefkerk

  3. Hoi Jelle Frans,
    Martin zag de boot ook al helemaal zitten als zeilliefhebber. En Lisanne – als fanatiek zwemster – zag het zwembad helemaal zitten. Het lijkt mij een super leuk plekje. Gefeliciteerd met jullie toekomstige huis.
    Groeten van Wilma, Martin en Lisanne.

  4. heeeeeeeeey

    ik vind het egt zoon col huis. jij ook?
    ik ben beneuiwt of jullie wel weer komen😀 😦 😉 🙂 😦 😮 😛 8)
    en wat zijn die possems tog schattig.
    maar als jullie niet trug komen(ik denk het wel) dan zou ik jullie wel heel erg gaan missen😦 😉

    groetjes marijn van ark ( ik heb dit bericht in de klas getypt)

  5. heeeeey jelle frans🙂 🙂

    wat hebben jij een mooi huis gevonden😉
    met een zwembad enzo egt vet cooooooooool

    groetjesmarijn.😉 8) 😛 😮 😕 😀 😦 🙂

  6. leuk hoor JF. echt cool daar echt vettt
    het lijkt me wle koud is dat ook zo en trouwens vrolijk pasen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! of niet nou een iedegval nog veel geluk in NZ….. groeten Lieve doeidoei!!!!!!!😉 🙂 😛 8) 😉

  7. Hallo JF,

    Wat een mooie omgeving en wat heb jij even een ander leven zeg, het moet een fantastische ervaring zijn.
    Dat strand met het zwarte zand is ook indrukwekkend.
    Ik heb even een vraag, Ivo is verslaafd aan de film: lord of the rings is inmiddel ook met het boek begonnen.
    Heb jij daar ook spullen gezien die te maken hebben met deze film, want de film is daar ook opgenomen.
    Of leeft het daar niet zo.
    wat Ivo zou graag willen is een ring, ik heb geen idee hoe duur dit zal zijn maar mocht je iets tegen komen zou je mij dan eens willen mailen wat de prijzen van zo’n ring zijn bijv.

  8. heey jelle frans.

    het skype was leuk hé ik was bij trix en rémi te logeren en eef en do (eefje en doris) moemen mij mahijn en iken rémi hadden 2 keer van eef een do de luier veschoont heel erg grapig. en ze hadden hele goeie zin die dagen. 🙂

  9. ik wil ook! ik wil ook!ik wiloiiiiiiik😀

    kan bijna niet meer wachten tot we ook gaan😛

    en in het huis krijg ik misschieneen eigen kamer hoooooeeeeeeeeee😮

    mogen we asjeblieft een trampoline daar???????????????toe!?! 8)

    veel liefs Rémi😉

  10. Hoi Jelle Frans,

    Ben een ‘collega’ van Ingrid. We hebben bij Menzis samengewerkt. Ik zag jouw foto’s. Afgelopen januari stond ik met mijn vriend op de top van de Mount Taranaki. Leuke wandeling. Moet je zeker met Ingrid een keertje doen! Verder: ben je nog naar de 3 Sisters geweest? Iets meer richting Noorden rijden langs de kust (nou ja iets; ik geloof 2 uur). Dat was werkelijk het mooiste plekje dat ik in Nieuw Zeeland heb gezien (toch in totaal een week of 10 rondgereisd verspreid over 2 vakanties). Maar, het is geloof ik niet zo bekend. We werden er op gewezen door andere toeristen).

    Succes en plezier daar!

    Ik voel me trouwens net een soort stalker, omdat ik jou helemaal niet ken!

    Groeten Klaudie

Leave a Reply

