Zondag 9 april 2006

Zondagmorgen heeft het heel even geonweerd in Wellington. Ik las in de krant dat dat gemiddeld hier maar 5x per jaar voorkomt. Gelukkig klaarde het weer snel op. Hier trekt de bui weg over Owhiro Bay en breekt de zon door:

20060414_023_1 

‘s Middags ben ik er met Lucida op uitgetrokken en heb de omgeving van Paremata enigszins verkend. Hier de kust iets ten noorden van Paremata: Kapiti Coast. De jongens bij de rode auto pakken net hun surfboards in. Helaas was ik net te laat om te zien hoe goed je hier kunt surfen (zonder zeil).

20060414_025 

Hier Kapiti Island dat net voor de kust ligt.

20060414_028 

Het zand is hier zwart van kleur. Ik ben teruggereden door het binnenland naar Wellington. Om kwart over 4 zouden we naar de film gaan. De weg (Akatarawa Road) bleek echter midden door een bergachtig natuurgebied te gaan. Ik dacht in ongeveer een uur terug te kunnen rijden, maar dat werd anderhalf uur. Wel een heel spectaculaire weg, met veel smalle bochtige stukken waar je constant op je hoede moet zijn voor tegenliggers. Ik was te laat terug en toen zijn we gewoon naar de voorstelling van 6 uur gegaan. Dat kan zomaar als je geen kinderen met hongerige magen hebt… We zijn naar deze film geweest.

Marchofthepenguins_poster 

Hier de leader van de film. Ik weet niet, of ie al in NL draait, maar is een aanrader voor wie van natuurfilms houdt. Is momenteel hier in NZ heel populair.

4 thoughts on “Zondag 9 april 2006

  1. Possums hebben wel een hele mooie zachte vacht, waar ze hele lekkere handschoenen van maken. We plaatsen misschien nog wel een bestelling. Leuk om te kunnen volgen wat je allemaal meemaakt.
    Groeten

  2. Ooooh wat zijn die possums schattig😛
    wel jammer dat ze die overrijden😦
    ik zou zo,n possum wel als huisdier willen maar dat mach natuurlijk niet😕
    ik zit hier op school achter de com en ik ging even kijken op jouw site want ik had het nog niet gezien 8)

    heeeeeeeeeeeeel veeeel kusjes van rémi😉

  3. Lieve heity😀

    wel mooi als je die pingwings zo ziet zwemmen😛
    En die jongkies zijn zo schattig!😛

    heeel veeel kusjes van Rémi😉

  4. hoi jf……

    wat een coole vette pinguins kan je die in het echt zien?????? heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel groeten lieve p.s ik ga vandaag met trix naar de kermis 15 april vettttttt doeidoei😉 😛 8)

Leave a Reply

