Possum

Woensdagavond heb ik voor het eerst een possum gezien. Een levende nog wel. Meestal kom je possums doodgereden op de weg tegen. ‘s Avonds om een uur of 8 ging Lucky, de hond, ineens wild te keer. Zat er een Possum voor de keukendeur. Luckie snel naar buiten gelaten, maar possums kunnen heel goed klimmen. En de werksteiger van Maarten staat nog bij het huis. Dat is zijn of haar redding geweest. Possums zijn niet zo heel schuchter en ik kon deze goed fotograferen. Zo ziet een possum er uit:

Possum1

Possum2

Even later was ie verdwenen. Lucky was de rest van de week nog uiterst opgewonden als ze naar buiten ging.. Possums zijn een ware plaag in NZ. Ooit zijn ze door immigranten uit Australie meegenomen. Ze hebben zich daarna volgens de regel van Fibonacci razendsnel vermenigvuldigd. Het probleem is dat possums gek zijn op kiwi-eieren, waardoor deze beroemde inheemse Nzse vogel met uitsterven wordt bedreigd. In de meeste natuurparken ligt nu veel possum-vergif en zijn possumvallen uitgezet. Best wel jammer dat zo’n mooi beest zo aan zijn eind moet komen.

6 thoughts on “Possum

  1. Lieve heity,

    ik vind het heel leuk dat je de vragen hebt beantwoord.
    dat vinden de kinderen uit mijn klas vast ook.
    alleen niels is lars.

    heel veel kusjes Rémi

  2. wat een leuke en grappige vragen ik hoop dat we dat mooie huis krijgen ik ben al weer beter aleen nog wat verkouden morgen (woensdag) ga ik denk ik weer naar school.
    heel veel kusjes Trix XXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

  3. lieve heity😉 😀

    wat ontzettend leuk dat je zo snel reageert op onse post.😛
    Danja: dankjewel voor de antwoorden.
    Sam:vond je de tekeningen ook mooi?
    we blijven de weblog volgen.

    heel veel groetjes van kakelstein😉

  4. Possums hebben wel een hele mooie zachte vacht, waar ze hele lekkere handschoenen van maken. We plaatsen misschien nog wel een bestelling. Leuk om te kunnen volgen wat je allemaal meemaakt.
    Groeten

  5. Ooooh wat zijn die possums schattig😛
    wel jammer dat ze die overrijden😦
    ik zou zo,n possum wel als huisdier willen maar dat mach natuurlijk niet😕
    ik zit hier op school achter de com en ik ging even kijken op jouw site want ik had het nog niet gezien 8)

    heeeeeeeeeeeeel veeeel kusjes van rémi😉

Leave a Reply

