Van der Woude? Your post from Holland!

Gisteren 1 april heb ik mijn eerste post gekregen. Een heel pakket tekeningen en vragen van de groep Kakelstein waar Rémi in zit. Hartstikke leuk, jongens en meisjes, en de juffrouw natuurlijk!

20060402

Hier de vragen en de antwoorden:

David: Is het mooi in NZ en hoe ver is het hier vandaan en is het druk?

Ik vind het heel mooi in NZ. Vooral de landschappen en de natuur zijn prachtig. Als je naar de film Lord of the Rings kijkt, dan komen een heleboel landschappen van NZ voorbij, want de film is hier opgenomen. De film King Kong is in de stad Wellington gemaakt en hierin is veel van Wellington te zien. NZ is wel heel ver van NL vandaan. Om precies te zijn, ongeveer 19 duizend kilometer. Zelfs een vliegtuig moet 2 dagen lang vliegen om er te komen. Een boot doet er ongeveer 5 weken over. Het ligt dan ook echt aan de andere kant van de wereld. Als je in NL een gat in de grond zou boren, precies door het midden van de aardbol, dan kom je ongeveer in NZ uit. In NZ is het alleen in de grote steden druk. Op het platteland is het heel rustig. NZ is wel 7 keer zo groot als NL en toch wonen er veel minder mensen. Maar 4 miljoen. En in NZ is heel veel wilde natuur: bergen en bossen, waar je niet kunt wonen. Daarom is het zo rustig.

Esmee: Hallo Jelle Frans. Hoe gatie?

Het gaat heel goed, zoals je op deze weblog kunt lezen en zien.

Jesper: Hoe heet is het zafonds?

Het is nu herfst in NZ. Overdag is het ongeveer 15 graden en ‘s avonds 10 graden. Vandaag was het ineens weer heel warm. Wel 23 graden en ‘s avonds 18 graden. Het weer in Wellington is ongeveer hetzelfde als in NL. Alleen in de winter blijft het veel warmer. Het vriest hier bijna nooit. Daarom groeien hier ook palmbomen.

Joey: Kun je daar leker eten en is het leker? Mathijs: Kan je daar leker etten? Lorenzo: is het eetn leker?

In Wellington zijn heel veel restaurants met koks uit heel veel verschillende landen: China, Japan, Maleisië, Italië, Turkije, Thayland en nog veel meer. Gelukkig zijn de restaurants niet zo duur. Daarom ga ik vaak uit eten en is het heel lekker. Omdat Wellington aan zee ligt, kun je in de restaurants heel vaak vis eten. Gelukkig hou ik erg van vis.

Marijn: Hoi Jellefrans. hoe is het. met mij gaat bijna alles goed. en hoe is het in nieuw-zeeland. en ik hoorden dat het 32 graaden was. lekker warm. groetjes marijn

Met mij gaat ook bijna alles goed. In de zomer kan het hier wel 32 graden worden. Omdat het hier nu herfst is, is het gelukkig niet zo warm.

Lorenzo: Kom je snel weer terug?

Ik weet nog niet precies wanneer ik weer terug kom. Ik denk pas over meer dan een jaar. Nu heb ik wel een beetje heimwee. Maar als straks Ingrid, Trix, Rémi, Skelte, Doris en Eefje hier ook zijn, is het vast heel gezellig en gaat de tijd vast heel snel.

Yorick: is het heel veer vliegen om daar te komen. is het leuk in nieuw-zeeland. En is het er warm?

Als je de antwoorden hiervoor leest, dan weet je het allemaal inmiddels.

daniel de bruijn: ik ben een leerling uit remis ze klas. ze is in prima gezondheid en heeft met valentijn 7 brieven gekregen. veel plezier en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg superveeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groetjes. daniel de bruijn groep 5 doei!

Nou Daniel, wat fijn dat je mij vertelt hoe het met Rémi gaat. En ook jouw straaljagers van de NEWSEALAND AIRFORCE en de AUSTRALIAN AIRFORCE vind ik erg mooi.

lars met een vraag gemaakt met de computer: h oedejuguv opgestapt vliegtuig vader hoe heb je opgestapt in de auto?

Dit is wel een heel cryptische vraag. Bedoel je hoe ik met de auto en het vliegtuig ben opgestapt? Ingrid heeft mij samen met Trix, Rémi en Skelte met onze bus naar Schiphol gebracht. Ik ben om ongeveer 11 uur ‘s avonds op het vliegtuig gestapt. Als je mijn weblog van 1 maart leest, kun je het ongeveer zien hoe het gegaan is.

4 thoughts on “Van der Woude? Your post from Holland!

  1. Lieve heity,

    ik vind het heel leuk dat je de vragen hebt beantwoord.
    dat vinden de kinderen uit mijn klas vast ook.
    alleen niels is lars.

    heel veel kusjes Rémi

  2. wat een leuke en grappige vragen ik hoop dat we dat mooie huis krijgen ik ben al weer beter aleen nog wat verkouden morgen (woensdag) ga ik denk ik weer naar school.
    heel veel kusjes Trix XXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

  3. lieve heity😉 😀

    wat ontzettend leuk dat je zo snel reageert op onse post.😛
    Danja: dankjewel voor de antwoorden.
    Sam:vond je de tekeningen ook mooi?
    we blijven de weblog volgen.

    heel veel groetjes van kakelstein😉

Leave a Reply

