Links!

Vandaag de auto opgehaald. Meneer en mevrouw Yosano hadden haar extra opgepoetst. Lucida zag er schitterend uit.

20060401_006

Daarna meteen een rit gemaakt naar Karori waar ik maandag een huis ga bekijken. Ik heb alvast het adres opgezocht.

20060401_007

Het huis ziet er wel redelijk uit, maar heeft een onmogelijke oprit aan een vrij drukke weg. Maandag maar eens zien hoe het er binnen uit ziet. Ik wil sowieso wat verschillende huizen bezoeken om te zien wat er zoal te huur is. Vandaag voor het eerst links gereden. Ik vond het doodeng, moet ik zeggen. Links rijden is niet zo moeilijk, maar bij elk kruispunt moet je nadenken. De richtingaanwijzer zit aan de andere kant, het verkeer waar je op moet letten, komt van de andere kant, de rotondes moet je linksom nemen. Ik ben dus uiteraard een paar keer met de ruitenwissers aan afgeslagen en na het uitparkeren reed ik een keer weg op de rechter weghelft. De auto die frontaal op mij afkwam deed mij snel beseffen dat ik in "links!" moest rijden. Bij elk kruispunt of afslag leer ik mij aan om "links!" te roepen. In huurauto’s zit hier een stikker onder de snelheidsmeter geplakt met een grote pijl naar links. Moet ik ook nog maar kopen. Ik voelde me als bij mijn eerste rijles. Ik ben maar snel de stad uitgereden naar het platteland. Hier kun je op de slingerende weggetjes lekker ongestraft rechts rijden. Doen de NZers zelf ook. Hier mooie Lucida op het mooie platteland rond Wellington.

20060401_011_1

20060401_013

20060401_014

7 thoughts on “Links!

  1. Lieve heity,

    ik ben ziek en dat is zo vervelend!.😕
    vrijdag had ik kopijn😦 en nu ben ik heel erg verkouden😦

    hopelijk word ik snel weer beter 8) .

    groetjes Rémi😉

  2. Hoi Jelle Frans,
    Eén van de foto’s van jou in de jungle (die met de dubbele boom) doen ons denken aan de Brownsberg in Suriname, waar wij in oktober geweest zijn.
    Groetjes van omke Hilbrand en tante Elly.

  3. Lieve heity,
    Weet je, ik heb vandaag een brief gekregen van het zwembad. Maandag mag ik voor het eerst op zwemles, ik kan het alleen nog niet.
    Kusjes van Skelte

  4. Hoi Jelle Frans,
    De foto’s van de jungle doen ons weer denken aan onze vakantie in Costa Rica. Overigens zijn planten die op andere planten groeien Epifyten. Sinds ik met een bioloog door het leven ga, weet ik dat soort kolder. Niels is ook op zoek naar een baan in het buitenland. Zoek je nog een collega😀 ? Groetjes van Niels, Lasse en Anita

  5. Hoi Jelle Frans,
    De foto’s van de jungle doen ons weer denken aan onze vakantie in Costa Rica. Overigens zijn planten die op andere planten groeien Epifyten. Sinds ik met een bioloog door het leven ga, weet ik dat soort kolder. Niels is ook op zoek naar een baan in het buitenland. Zoek je nog een collega😀 ? Groetjes van Niels, Lasse en Anita

  6. HAAAAAAAAAJJJJJJJJJ oompje!!!
    dat lijkt mij ook doodeng links rijden!!!
    verder ziet Lucida er FANTASTISCH uit!😀

    DaAAg tot de volgende X
    groetjes Wencke

  7. hoi jelle frans

    ik heb van je fam. gehoord dat je 1 april een outo hebt cooooooooooool helemaal voor jou alleen ? maar ook als rémi en ingerit en skelte en trix en eef en do dan is die zeker van jullie allemaal vast wel😉 🙂 😉 🙂 😉 🙂 😉 🙂 😉 🙂

Leave a Reply

