Nederlanders

Hoewel een aanzienlijk gedeelte van de bevolking in Nieuw Zeeland van NLse afkomst is, was ik er in 2 weken tijd niet 1 tegengekomen.
Zondag heb ik een kort bezoekje gemaakt aan de botanische tuin van Wellington en toen ik op het kabeltreintje stond te wachten hoorde ik voor het eerst Nederlanders. Een bejaard echtpaar was met een gezelschap op reis en zou de volgende dag naar het Zuider Eiland reizen.

Gisteren belde ik met de NZse balastingdienst waar mijn sofinummer bleef. Na doorgewezen te zijn door een computerstem kwam ik bij een echte vrouw terecht. Ik had nog bijna niets gezegd of ze vroeg: “U komt uit NL he?”. Zat er op het callcenter een vrouw uit Brabant die 1.5 jaar geleden ge-emigreerd was. Ze wilde vervolgens alles van me weten en zo hebben we wel 10 min in het NLs gekletst. Aan mijn sofinummer kon ze me helaas ook niet helpen. Dat laat nog even op zich wachten.

5 thoughts on “Nederlanders

  1. Hallo Jelle-frans,
    we bekijken vaak jouw belevenissen, spannend allemaal hoor.
    Zaterdag mika’s feestje gehad met alle boy’s.
    We gingen met de bus naar ballorig, wat een feest en wat een lawaai. De buschauffeur vond het erg gezellig met ons.
    eind van de dag had Skelte bijna geen stem meer.
    Groetjes vanuit de schoolstraat.

  2. Ha die Jelle Frans,

    Wat ontzettend leuk om jouw zo te volgen.
    Indrukkend wekkend zijn je ervaringen en wat krijgen we een informatie van je en van NZ.
    Het komt zo ontspannen over hoe je schrijft, wat je doet.
    Bijna zin om ook te gaan.
    Heel veel succes met alles daar!
    hartelijke groeten van de savenijeberkoopjes

  3. wat leuk dat je nederlanders hebt ontmoet en aan de tele foon hebt gehad marieke komt al vrijdag avond enwe gaan dan zaterdag paard rijden kusjes trix

  4. Hoi Jelle Frans, Ik heb net je belevenissen ‘bijgelezen’, in het weekend was het er niet van gekomen. Je hebt nog niet veel inzendingen op je (prijs?)vraag…Ik zit me suf te turen, maar ben blijkbaar niet zo ingewijd. Heeft het iets met die brother te maken?
    Het ziet er allemaal weer heel mooi uit. Ben benieuwd of het lukt een huis te vinden in die mooie wijk.
    Groeten van Jeanette

  5. Hee Jeff, wij lezen en bekijken dagelijks je weblog. Mooi! Sfeervol! Kleurrijk! Beter dan het intussen wel heel erg uitgeloogde Friese platteland. Maar er komt beter weer hier. Blijf je avonturen met ons delen in verhalen en beelden.

    De prijsvraag was toch niet zo moeilijk, Jeanette, kijk nog eds goed…

    Groeten van Nynke en Jan (prijs mag opgestuurd…)

Leave a Reply

