Zomaar een Zaterdag

Vrijdagavond heb ik met een aantal collega’s in een Ierse Pub St Patricks Day gevierd. Dit is de nationale feestdag van Ierland. Alle NZers met Ierse roots komen dan in het groen uitgedost bijelkaar om zich te bezatten. Omdat het verboden is om alchohol op straat te drinken, zien speciale veiligheidsmensen van de bar er op toe dat je niet buiten het terras van de bar komt. Zelfs als je een voet op de rand van een plantenbak zet, komt er meteen zo’n gorilla op je af die je vriendelijk doch dringend verzoekt je voet ervan af te halen. Een beetje overdreven allemaal. Verder was het wel heel gezellig. Hier proef ik het Ierse bier samen met Simon (uit NZ), Reiner Spittel (uit Bremen) en de vriendin van Simon. Waarom heb ik toch altijd de ogen dicht op de foto?

20060318_002 

Vandaag heb ik boodschappen gedaan in een hele grote luxe supermarkt. Wat vooral opvalt is de hoeveelheid personeel die rondloopt. En wat mooi is, bij de kassa helpen ze zelfs met inpakken!

20060318_003 

Op veel sportvelden wordt de hele dag cricket gespeeld. Dit is na rugby volgens mij de meest populaire sport hier.

20060318_008 

Verder heb ik een wijk van Wellington bezocht die mij wel aanspreekt om te gaan wonen, Karori. Hier staan de huizen iets minder dicht op elkaar dan in de rest van Wellington en hebben ze tenminste een fatsoenlijke tuin. Nadeel is wel dat deze wijk richting het binnenland ligt en je hier geen ‘ever changing seaviews’ hebt. Er staat wel een aantal, aan de buitenkant, leuke scholen en er zijn voldoende speeltuinen en een heel groot sportveld dat in aanleg is (op de foto op de achtergrond). Maar eens zien of hier een huis te huur is.

20060318_009 

Vanavond heb ik de gratis zeehondentoer van Maarten en Natsuko genoten. Het was zo rond 7 uur en de zon ging onder. Werkelijk fantastisch mooi, met het Zuider Eiland op de achtergrond. Ik kreeg er kippenvel van. En hebben we ook zeehonden gezien? Dat verklap ik morgen. Oja, ik heb vandaag Lucida gekocht! Ik had op internet uitgezocht wat ze ongeveer moest kosten. Natsuko heeft mijn bod in het Japans medegedeeld en ze zijn er mee akkoord gegaan. Met 4 nieuwe banden en APK-gekeurd ben ik voor 7000$ (~4100euri) de trotse eigenaar geworden. Op 1 april (geen grap) kan ik hem overnemen.

11 thoughts on “Zomaar een Zaterdag

  1. Dit is een prachtige auto volgens mij en geschikt voor jullie gezin.
    Hoe gaat het met je? Wij vinden het prachtig om de website te volgens en genieten er elke keer weer van.Het is voor ons dagelijkse kost om je op deze manier te volgen.Groetjes van omke Hilbrand

  2. lieve heity,

    ik vind deze auto wel iets mooier dan die ene bus. 8)
    met mij is het goed met jou?😉
    mama heeft een andere engelse les voor ons gekocht die is wat
    moelijker,het is een werkschrift en dan moet je allemaal dingen in
    fullen en naar een CD luisteren heel leuk.

    -XXX- Rémi

  3. Hee wat ben jij nou voor een watje! Dat je niet eens links durft te rijden?! Dat durf ik zelfs. (Al moet ik bekennen dat er toen geen vreemden bij me in de auto zaten). Maar het went echt heel snel, gewoon doen!

    groetjes van Ellen

  4. hoi jelle frans.
    ik heb bijna alle foto,s gezien ze zijn leuk maar ik vind die enge beesten die ene spinnen met die stengels op zijn koppen die vind ik egt heel eng maar die zee hondjes lijken mij hatstiken lief en die geluiden van die volgels die heeft rémi en trixmij en lieve laten hooren bij ons en ik vond ze heel mooi.
    en ik ben nog een beetje ziek maar ik wil het liefts naar school maar ik krijg wel elke dag huis werk mee en dat vind ik hartstikken leuk.

    doei doei marijn🙂

  5. Wat een maanmobiel, maar wel handig voor tha whole family, cker ook handy dat het een automaat izzzzzz…🙂

  6. Lieve JF,
    Hoewel we de foto’s nog niet zien, klinkt de woonwijk die je beschrijft wel aantrekkelijk. Wel willen we graag weten hoever het van het strand is!
    Trix zit hier trouwens enorm zenuwachtig te zijn: ten eerste omdat ze zo moet ponyrijden en daarnaast omdat morgen haar kinderfeestje is. Rémi en Trix hebben net een enorme stapel tompoezen gehaald bij de HEMA.
    Heel veel kusjes van ons allemaal!

  7. nu zien we de foto’s wel! mooi! die speeltuin daar willen we wel in. Vanmorgen vroegen we E en D of ze wel in het vliegtuig willen naar jou toe. Doris wil wel, maar Eefje zij direct: Nee! Eefje dan vallen!
    Dus, dat kan nog een probleem worden…

  8. Lieve heity

    Skelte en ik hebben net een kadootje voor Mika gekocht😦 .
    dat was niet echt leuk want Skelte is natuurlijk zo,n treuselaar😕
    bij een groot pokemon spel bevoorbeeld: kan dit 8) nou we hadden maar 7 euro om iets van te kopen😕

    veel liefs Rémi😉

  9. hoi jelle frans,
    ik heb zin in 1 uur!! dan is het kinderfesstje van trix en daar heb ik veel zin in!!!!!!!
    groetjes Lieve😛 8) 8) 😛 8) 😛

  10. heeey jelle frans😉

    is de hond lucky nu dood 😦
    of lach hij op die foto gewoon te slapen😮
    maar da snap ik niet waarom je dat ene met die stok zij

    groetjes marijn:D 🙂 😀 🙂 😀 🙂

Leave a Reply

