Een Schots-Canadese maaltijd

Toen ik vanmorgen bij het werk aankwam stond deze auto op het parkeerterrein. Een aantal vertegenwoordigers rijdt in deze auto’s rond. Goede manier om de naamsbekendheid te vergroten.

20060314_003 

Op het whiteboard in de kantine ontdekte ik dit nog. Was mij vorige week niet eens opgevallen.

20060314_004 

Zoals je kunt lezen noemen ze me hier ‘Jeff’ en schrijf ik mijn naam als ‘JF’. Op mijn eigen verzoek trouwens. Na het werk ben ik met Greg (Amerikaan) en Richard (Canadees) nog even een biertje gaan drinken in een Cubaans Cafe.

20060314_006 

Daarna nodigden Richard en zijn verloofde Penny mij uit voor het avondeten. Enigszins aangeschoten hebben we in een supermarkt boodschappen gedaan en hebben Richard en Penny snel een maaltijd in elkaar gedraaid.

20060314_007 

Zij komen oorspronkelijk uit Schotland. Richard heeft een paar jaar geleden in Schotland met Leo Ponton samengewerkt die ook ooit in Leeuwarden door EDS is ingehuurd. Het blijft een klein wereldje al die Smallworld-experts.

10 thoughts on “Een Schots-Canadese maaltijd

  1. goeie jelle frans. wat moai dat wy alles fan dy folgje kinne.ik bin bliid datst it wol nei “t sin hast der. ik bin no by s en i te kofjedrinken, leo en marjan en de bern binne hjir ek. justerjun ha wy nei de terpring west, nei teake van der meer en gryt wiersma. it wie in hele gesellige jun. rein en geertsje en hilbrand en elly wiernen de middeis by my kommen en doe ha wy meielkoar nei brantgum west.mei durkje giet it wer in bytsje better. sy hat wer fiif sekjes bloed krigen en in mage-undersyk han. moarn krijt se noch in “darm-undersyk”. it is allegear noch ofwachtsjen. de winter is hjir noch net foarby. juster dikke sniebuien en fannacht hat it noch sa’n 5 graden ferzen. fierders alles goed mei my en ik winskje dy earst mar in goede wike ta.de groeten en oan ‘t sjen op it skerm. goeie hjer, mem.

  2. Hoi Jelle Frans,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en ook leuk om dat zo mee te mogen beleven. Van zeehonden tot huis vd dag …. we blijven het volgen !! Je zit niet stil, doet veel indrukken op … ik herken je helemaal!! Geweldig.

    NB: je was al vertrokken voordat ik er erg in had, dus ik hoop wel dat je tzt hier weer terug te zien.

    Hou je taai de komende 14 weken.

    Groeten Mart

  3. It’s going to be time to spead up your English a little bit. I thought that drinking wine is improving your speakability! Anyway, everything allright on the other side of the world as we see. You shouldn’t put so much pictures on you web-log, it starts getting on our travelling nerves and something in our blood is coming out again. Enjoy yourself as much as possible! Love, Alina and the rest of the family XXX😀

  4. GAAF DAAR!!!!!! ik wil zelf ook wel naar nieuw zeeland je treft het
    daar wel hoor😉
    Doei ik kijk morgen wel weer even op je site 😀

    groeten floris

  5. Oeee daar in zon korte broek.. was het hier ook maar zomer😛 8)
    Nog heel veel plezier daar groetjes

    karlijn en poot van wiske😀 😉 8)

  6. ik kan bijna niet meer wachten tot wij er heen mogen.
    dat is wel een raar want alltijd als jullie aan tafel over
    Nieuw-Zeeland gingen praten begon ik direct te huilen.😦

    -xxx- Rémi😉

  7. ha J.F.

    en bevalald het een beetje in nieuw-zeelandwalington?
    met mij alles oké!!!!! en met jou??

    heeeeeeel veeeeeeeel groetjes Lieve🙂 😀 😉 😮 😛 8)

  8. Moi vanuit Dalen; lees dat gelukkig alles goed met je gaat
    vorig weekend het Reunie orkest van de Allillie gehoord,of ik zin had om mee te doen? nee dus; wel erg oude poep wat meespeelt en geen bekenden en heel veel marsmuziek:-) verder alles goed hier; van iedereen hier de hartelijke groeten!GG

  9. heeeeeeeeeeey jelle frans,
    wat leuk😀 dat je trug hebt gemailt.
    en ben je al een beetje verbrand
    8) het is daar wel warm he op die foto,s meestal wel.

    groetjes marijn en een pootje van spikkel🙂

Leave a Reply

