Weekend in Wellington – 1

Ik heb afgelopen nacht slecht geslapen. Ik kon nog wel uitslapen ook, maar was om 6 uur al wakker. Natsuko had het bed verschoond en de elektrische deken alvast erop gedaan. Ze vond het een beetje ‘chilly’ op mijn kamer, zei ze. Heel lief, maar nog veel te warm, terwijl ik de elektrische deken nog niet eens aan heb gehad. Maar wie weet hoe koud het hier nog wordt. Het huis is in ieder geval niet of slecht geisoleerd. Om 10 uur heb ik in de stad ontbeten met de amerikaan Greg Cahill en z’n vriendin en de canadees Richard Swayn en z’n vriendin. Beide paren zijn dinkies en gewend in het buitenland te wonen. Canada, Colorado Amerika, Australie en Nieuw Zeeland natuurlijk, de meest exotische oorden en belevenissen vlogen over tafel. Ik zat er een beetje onwennig bij. Ik kan van hen in ieder geval genoeg tips krijgen. Na het ontbijt is ieder zijns weegs gegaan. Ik heb wat kleine boodschappen gedaan, kwam deze straat en flatgebouw tegen

20060310_022_2

en heb en passant een auto gekocht: een Toyota Hiace 9-zitter!

20060310_023_1

Daarna ben ik naar de haven gelopen. Hier waren de Dragon races in volle gang: een roeiwedstrijd waar willekeurige teams aan mee kunnen doen.Ik ontmoet nog een Duitse collega en we hebben het idee opgevat volgend jaar met Terralink mee te doen. Het is vandaag wederom schitterend weer en het is erg plezierig aan het water te verblijven.

20060310_025

Even naar het toilet in het nationaal Museum Te Papa en snel een onderwerpje meegepikt: Het immens grote gebouw Te Papa staat op 500 rubber schokbrekers tegen aardbevingen:

20060310_030

Daarna heb ik een willekeurige bus gepakt en gekeken welke woonwijken eventueel in aanmerking komen om te gaan wonen. Ik kwam eerst bij het vliegveld uit.

20060310_031

..en later toevallig bij Karori Wildlife Reserve, een van de grote natuurparken in Wellington dat in veel reisgidsen staat. Hier het beroemde torentje:

20060310_032

De rest van de middag heb ik hier rond gelopen. Midden in de stad heb je zo ineens een stukje jungle met exotische vogels, luister hier maar eens. Alle planten groeien hier weelderig en veel bomen zijn hemelshoog.

20060310_045

Ook is er een oude goudmijn te bezichtigen. Karori is een van de plaatsen van NZ waar in vroegere dagen naar goud is gezocht.

20060310_036

Tegenwoordig is de bijzonderheid nog dat er bepaalde insecten in verblijven, aldus het bord bij de ingang. Van de gids kreeg ik een bouwhelm op en een zaklamp en ik ben halfgebukt in mijn eentje naar binnen gegaan. Pas helemaal aan het eind zag ik in de hoogte zo’n insect zitten. Met veel moeite heb ik hem en 2 kleintjes gefotografeerd.

20060310_039

Is dat nu alles, dacht ik, tot ik mij omdraaide en nog eens goed met de zaklamp keek…

20060310_041 20060310_042

Ik voelde me even Indiana Jones. Of een deelnemer aan Fear Factory. Het kan niet anders of hier komen mensen schreeuwend naar buiten. Niets vermoedend gaan deze volgende toeristen naar binnen

20060310_043

Ik heb ze niet meer terug gezien. Wat volgens mij typisch Nieuw Zeelands is, is dat veel bankjes in parken en plantsoenen gesponsord of geschonken zijn. Maar dit slaat wel alles. Elke trede van deze trap is voorzien van de naam van een vrijgevig iemand.

20060310_033

Dit is een erg gereguleerd park. Je moet intree betalen. Het staat vol met bordjes en ze moeten kunstmatig bepaalde dieren tegenhouden.

20060310_046

Bij de ingang werd mijn rugzak zelfs gecontroleerd op muizen!. Het park ging om 17.00u dicht Mijzelf nog even snel als een Japanner laten fotograferen

20060310_055

Het huis van de dag

20060310_056

Met de bus ben ik weer de halve stad doorgecrosst en om 18.15u ben ik thuis. Het wordt eentonig: wederom val ik met de neus in de boter en staat er een uitgebreide Sushi-maaltijd te wachten. Maarten had tijdens het schilderen zijn kop gestoten en is nog naar een dokter geweest. Gelukkig viel het mee. Alleen een blauw oog. Daarom proost!

20060310_057

Morgen ga ik met de amerikanen naar Martinborough, een streek hier vlakbij waar ze wijn verbouwen. Morgen verslag.

9 thoughts on “Weekend in Wellington – 1

  1. lieve heity

    ik heb gister met kleren aan gezwommen voor C.
    het was heel grappig want je moest je jas aan de boven kant dicht
    hoeden met je handen en dan in het water springen dan wert je jas helemaal een bel van water en daar kon je dan op drijven😛
    hier is de vogelgriep nog niet (gelukkig) en PvdA heeft gewonnen

    doei’ Rémi -xxx-jes

  2. Skelte: goh, heity durft niet eens in het spookhuis, maar in bij die vieze beesten durft ie wel!
    Eefje: Heity! Heity! Heity (met koortswangen)
    Ingrid: een busje gekocht, echt?

    xxx, S, E en I

  3. Lieve heity

    dat jij dat durft ik rende al gilend weg voor dat beest met die lange stengels op zijn hoofd blleee😕
    bedankt voor het adres.
    en hoe duur was die bus wel niet nou ja in ierder geval als je geen huis vind kunnen we daar ook nog in slapen 8)

    kusjes Rémi😉

  4. HAAJ J.F.😀
    oef, wat is het daar mooi weer zeg!!:o hier lopen wij in een dikke trui en geitenwollensokken….😛 Het sneeuwt hier namelijk.
    Groetjes anouk en wencke

  5. Ho0wj
    je hebt het daar wel naar je zin😀
    wat is daar lekker warm🙂 hier is het zo koud
    nog veel plezier daar
    groetjes karlijn

  6. hallo J.F.
    hoe gaat het met jouw?
    wij echt blij dat met je gaat alles goed.wij wensen je alle beste!
    succes!
    met groeten ,familie TOLIBOV>>>>

  7. Het ziet er allemaal erg gaaf uit😮 .
    MOOIE foto’s!
    Ik ben zelfs bang van die enge beesten😕
    groeten, floris.

  8. Pingback: Met Beppe naar Orongorongo | HeityGoesKiwi

Leave a Reply

