Man at Work – 5

Zo, de eerste week zit erop! Nog maar 14 weken te gaan tot ik mijn familie weer zie. Klinkt best lang, maar als alle weken zo snel gaan als de afgelopen week, dan is het zo voorbij. Voor mij althans. Ik hoop dat het voor Ingrid en de kinderen ook zo snel gaat. De tickets zijn nog niet geboekt, dus ze kunnen nog steeds eerder komen. Vandaag heb ik een advertentie in de kantine van het kantoor opgehangen. Ziet er zo uit: Ik ben benieuwd. Vandaag is mijn amerikaanse collega uit Auckland overgekomen. Omdat ik zijn baan min of meer overneem, had ik hem tijdens mijn sollicitatie al een paar keer gesproken. En ik moet het deze keer met Charles Groenhuijsen eens zijn: Amerikanen zijn niet gek. Hier is hij mij e.e.a. aan het uitleggen:

20060310_015

Morgen ga ik samen met hem en nog een Canadese collega ontbijten. Ik heb verder nog geen concrete plannen voor het weekend. Er is in de stad veel te doen, want er is een cultureel festival aan de gang. Hier is daar meer over te vinden. Misschien dat ik voor zondag een auto ga huren. Ik zal toch een keer links moeten leren rijden. Op weg naar de bushalte nog een paar fotootjes geschoten: Je zult er maar wonen.

20060310_017

En voor mijn vakbroeders bij Realworld: dit zijn half onder- en half bovengrondse water aansluit- en tevens stijgleidingen.

20060310_018

Wees maar blij dat we die niet in NL hebben. Lijken me lastig te modelleren. Tijdens de afwas, – ja, ik was hier nu en dan af! – kwam de veerboot naar het Zuider Eiland voorbij.

20060310_021

10 thoughts on “Man at Work – 5

  1. Fijn dat je eigenlijk even tot jezelf kunt komen met Mozart, uitzicht op zee, het bekende boek van Ricardo Semler. Apart idee dat ik onze koffer op een van jouw foto’s zie staan. Eigenlijk zouden wij daarbij horen…..
    Op dit moment sneeuwt het hier in Brantgum, het is koud en guur. Verder alles OK. Heb weer een klus in de volwasseneneducatie aangenomen bij de Friese Poort in Drachten. Boekhouden en computerboekhouden. Vanmiddag gaan wij een kijkje nemen in het bedrijf van Almar Wimer in Bolsward. Ben benieuwd.
    No, goeie mar wer. Oan’t in oare kear.
    Sytze en Ina (ek fansels)

  2. Hoi heity,
    We hebben je net op de foto gezien! We begrijpen er echt niets van dat je wel op de foto staat maar niet ‘s morgens niet thuis in je bed ligt…
    Kusjes van ons!😮

  3. lieve heity
    ik vind dat je en heel mooie kamer hebt.
    met die platen bij je bed en het uitzicht op zee ziet
    er ook heel mooi uit.
    ik heb al heel erge zin om naar Nieuw-Zeeland te gaan.
    morgen moet ik met school zwemmen kleren aan voor C daar
    heb ik helemaal geen zin in!

    kusjes Rémi

  4. Hallo Jelle Frans,
    Leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. Mooie omgeving en stad daar in Wellington. We wensen je veel succes toe.

  5. hoi jelle frans,
    mooie kamer een mooie pallenboom!!
    zo te zien heb je het in nieuw-zeeland erg
    leuk!!!!! hééééééééééél vééééé’l groetjes Lieve!!
    daag,,,

  6. hoi jelle frans,,,
    het is daar zeker wel heel anders dan in nederland of niet.
    maar ik denk wel leuk tog en is het daar leuk werk!
    en is daar het eten ander dan hier bij ons vanst wel een beetje maar ik mis je best wel
    😦 .

    groetjes marijn

  7. Ha Jelle Frans, zoals je weet heb ik weinig verstand van computers, maar dat je dit er allemaal mee kan, dat heb ik helemaal nooit geweten. Harstikke leuk al die foto’s. Die van jullie allemaal samen is wel heeeel erg lief! Dus daar ga je vast een hoop reacties op krijgen. Fijn weekend! groeten Ineke
    ps Wel apart trouwens dat we nu met de hele familie weten wat je van dag tot dag meemaakt, terwijl we voorheen wel eens weken achter elkaar mekaar niet zagen of spraken.

  8. Hoi JF
    Bedankt voor je leuke verslagen iedere dag. Ik hoop dat je dit 2 jaar lang kunt volhouden. Ik kijk er nu al iedere dag naar uit, net als de krant. Hoewel, jouw “dagblad” vind ik momenteel leuker dan de Leeuwarder -en Dockumer courant. ‘t is weer eens wat anders. De foto’s vind ik ook erg mooi, op deze manier krijgen we hier toch wel een aardig goede indruk van de wereld waarin jij op het ogenblik vertoeft en waar jouw gezin binnen kort naar toe gaat🙂

  9. Hoi JF, Vanmorgen hebben we eindeijk eens samen jouw laatste belevenissen door kunnen nemen. Han is vooral onder de indruk van het lekkere eten dat je op je bord krijgt. Als het smaakt zoals het er uit ziet…….!:P Het is dan niet verkeerd af en toe de bus te missen. Misschien kun je de foto van het containerhuis ook nog en keer plaatsen of kijken we niet goed?
    Tot de volgende keer!

Leave a Reply

