Man at Work – 4

Vanmorgen gewekt door een flinke hagelbui. Ook op weg naar het werk flink nat geregend. Vanmiddag klaarde het weer weer helemaal op. Ik heb mijn USBstick weer terug. Hier wat plaatjes van mijn werk. Een belangrijk product van Terralink is eMap. Hiermee kunnen bedrijven via Internet adressen opzoeken en de bijbehorende luchtfoto en het kadastrale perceel. Op nummer 25 verblijf ik momenteel.

Happy_valley_rd_25

eMap kent ook een routeplanner. Hier de route die ik elke dag via de bus naar mijn werk afleg.

Route_to_office

Wat ook leuk is is dat Terralink alle computers in het netwerk geen nummer of cryptische code gegeven heeft, maar juist een welluidende naam. Mijn eigen PC heet FENDER en hier een lijstje van andere computernamen:

Screenhunter_001

Op de terugweg naar huis heb ik de bus gemist, of eigenlijk heeft de bus mij gemist. Ik stond als eentje bij de bushalte. Ik zat op een muurtje naast het bushokje van de avondzon te genieten. De busschauffeur heeft me blijkbaar over het hoofd gezien, want hij reed met flinke vaart gewoon door. Shit, dit was de laatste bus van de dag. Dan het laatste stuk maar lopen, zo’n 4 km, gelukkig bergafwaarts. Geeft me weer de mogelijkheid wat leuke plaatjes te schieten. Onderweg staat op een prachtige plek een houten huis gewoon weg te rotten. Ik heb Maarten al eens gevraagd of hij dit niet wil kopen, opknappen en aan ons verhuren. Hij is namelijk zelfstandig timmerman. Hij zuchtte diep en zei dat hem dat geen 3 maanden maar 3 jaar zou kosten. Jammer, kijk maar hoe mooie de plek is, en dat aan de rand van Wellington.

20060309_005

Andere mensen bekommeren zich minder om de stijl van hun huis. Hier een huis dat volgens mij van zeecontainers gemaakt is.

20060309_006

De lagere school van Happy Valley beschikt over een groot sportveld, de school staat helemaal aan het eind. De sportvelden zijn hier zo’n beetje de enige vlakke stukken grond:

20060309_007

Na een fikse wandeling met een hongerige maag staat dit eten op tafel.

20060309_008

Natsuko geniet het meest van de eerste reactie van gasten als ze het eten zien. Dan heeft ze een goede avond gehad.

20060309_009

Na het eten ben ik voor het eerst naar het strand gelopen. Ik wilde het Zuider Eiland wel eens zien. En misschien de zon in zee zien zakken. Het eerste is gelukt. Helemaal aan de horizon onder de wolkenband zijn de bergen van het Zuider Eiland te zien. De zon was helaas te ver achter de bergen.

20060309_010

Hier vlakbij lopen blijkbaar belangrijke kabels tussen de 2 eilanden, gezien dit bord aan het strand.

20060309_012

Ik volg momenteel helemaal geen NLs nieuws. Van Ingrid hoorde ik dat er verkiezingen geweest zijn. Ik had nog wel haar mijn volmacht gegeven, maar ben de datum vergeten. En hoe gaat het eigenlijk met de volgelgriep? Ook hier zijn ze bang voor de ‘bird flu’.

4 thoughts on “Man at Work – 4

  1. Leuk al die dingen te zien, zo lijkt het net dat je niet zo ver weg bent!
    Hier schijnt de zon ook!

    groetjes mama

  2. Lieve heity!
    Ik wil heel graag met de enge kaarten met jou, maar dat kan niet omdat je niet hier bent. Ik heb vanochtend heel fijn gespeeld op school. Ik heb met de garage gespeeld samen met Noa.
    Kusjes van Skelte
    8) 😛 😮 😕 😉 😀 😦 🙂

  3. lieve heity

    ik mis je heeeeeeeeeeeeeeel erg.
    we hebben al twee keer verstoppen voor mama gedaan en als ze dat doet gaat ze praten als een soort heks.
    dat is heeel grappig

    kusjes Rémi😉

  4. lieve heity

    ik heb gister met kleren aan gezwommen voor C.
    het was heel grappig want je moest je jas aan de boven kant dicht
    hoeden met je handen en dan in het water springen dan wert je jas helemaal een bel van water en daar kon je dan op drijven😛
    hier is de vogelgriep nog niet (gelukkig) en PvdA heeft gewonnen

    doei’ Rémi -xxx-jes

Leave a Reply

