Man at Work – 3

Vandaag mijn USBstick op het werk laten liggen met een paar plaatjes daarop dus vandaag weinig plaatjes. Op weg naar huis heb ik dan maar even snel 2 foto’s gemaakt van 2 subtropische bomen om de laten zien dat hier een mild klimaat heerst.

20060308_012

..en de zon die nog net door de bergen heen schijnt.

20060308_013

Op het moment is het weer inderdaad prachtig. Volop zon en een graad of 20. Tijdens de lunch in de stad kwam er nog wel even een buitje voorbij, maar het is snel weer opgeklaard. Het weer in Wellington is overigens hier te volgen. Let vooral op de zonnewijzer die de hoeveelheid UV-straling aangeeft. Zoals je ziet is het niet best gesteld met de ozonlaag hier. Wegens gebrek aan plaatjes dan maar even mijn kamer(s) laten zien. Het bed en de luxe om ‘s avond na het eten nog even lekker te lezen.

20060308_011

De zitkamer met complete stereo-installatie en TV-video-set en enkele interessante CD’s en video’s. Ik heb al een paar keer Mozart gedraaid. Is een bijzondere ervaring voor deze vader van 5 kinderen om in alle rust weer eens een keer een volledig pianoconcert te kunnen beluisteren, met uitzicht op zee nog wel! Gisteravond heb ik een video van Anthony Robbins (die van NLP) gekeken over Life Management Systems. Interessante materie, maar toch ben ik halverwege in slaap gevallen.

20060308_014

De zitkamer met uitzicht op het bed.

20060308_015

Het balkon met uitzicht op zee. Ik kijk richting het zuiden, maar kan net het Zuider Eiland niet zien. Dat ligt net om de hoek rechts.

20060308_016

Mijn eettafel en bureau en uitzicht op de buren

20060308_017

Het uitzicht vanaf mijn bureau

20060308

Morgen wil ik een advertentie voor een huis rondsturen op het werk. Daar ga ik zo maar mee beginnen. Ik heb gehoord dat veel collega’s een tweede huis hebben gekocht als belegging. Ook hier zijn de huizenprijzen nl. de afgelopen jaren flink gestegen. Ben benieuwd of de advertentie onder mijn collega’s wat oplevert. Vandaag nog via de NZse marktplaats.nl gereageerd op dit huis. Inmiddels antwoord gehad. Wat de prijs al aangaf (goedkoop) gaat het hier om losse kamers en blijft de eigenaresse in het huis wonen. Dat wil ik haar niet aandoen. De tuin met trampoline was anders wel leuk geweest.

14 thoughts on “Man at Work – 3

  1. Je eerste werkdag goed overleeft, lees ik. Toch echt veel spannender dan met 2 kids thuis zitten met zwangerschaps verlof…….. (Verder ben ik niet jaloers hoor)

  2. hoi ik ben met laura aan het spelen en het gaat heel goed met ons
    kusjes trix en laura😛 😀 🙂 😉 8) 😮

  3. hoi jellefrans.
    schijnt de zon daar een beetje ik geloof het wel of niet.
    ik ben helemaal niet lekker en heb heel erg koorts 38.5 en kan bijna de heele week niet naar school maar dat zegt mama maar ik wil rémi en mijn vriedinen wel weer zien en lieve is ook nog ziek😦

    groetjes marijn.

  4. hoiii Jelle Frans,
    hoe is het daar in nieuw zeeland????
    8) je hebt al van marijn gehoord dat ik ziek ben! :(…
    heel verevelend,

    groetjes Lieve Van Ark!!!!

  5. lieve heity
    het gaat heel goed met ons😀 .
    ik ben een beetje verkouden(hatsjie!)
    maar verder is het goed😛

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel kusjes van Rémi😉

  6. Hoi Jelle Frans,
    Ik ben een trouwe lezer van jou site. Leuk om zo al je belevenissen te volgen en mee te beleven. Veel Succes!
    Groeten,
    Wilma.

  7. Skelte vindt het blauwe huis wel tof. Vooral de bult er achter, kun je lekker afskaten en natuurlijk dat de zee zo dichtbij is, is ook leuk.
    Dag heity, dikke pakkerd van Skelte😉 😀

  8. Fijn dat je eigenlijk even tot jezelf kunt komen met Mozart, uitzicht op zee, het bekende boek van Ricardo Semler. Apart idee dat ik onze koffer op een van jouw foto’s zie staan. Eigenlijk zouden wij daarbij horen…..
    Op dit moment sneeuwt het hier in Brantgum, het is koud en guur. Verder alles OK. Heb weer een klus in de volwasseneneducatie aangenomen bij de Friese Poort in Drachten. Boekhouden en computerboekhouden. Vanmiddag gaan wij een kijkje nemen in het bedrijf van Almar Wimer in Bolsward. Ben benieuwd.
    No, goeie mar wer. Oan’t in oare kear.
    Sytze en Ina (ek fansels)

  9. Hoi heity,
    We hebben je net op de foto gezien! We begrijpen er echt niets van dat je wel op de foto staat maar niet ‘s morgens niet thuis in je bed ligt…
    Kusjes van ons!😮

  10. lieve heity
    ik vind dat je en heel mooie kamer hebt.
    met die platen bij je bed en het uitzicht op zee ziet
    er ook heel mooi uit.
    ik heb al heel erge zin om naar Nieuw-Zeeland te gaan.
    morgen moet ik met school zwemmen kleren aan voor C daar
    heb ik helemaal geen zin in!

    kusjes Rémi

  11. Hallo Jelle Frans,
    Leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. Mooie omgeving en stad daar in Wellington. We wensen je veel succes toe.

  12. hoi jelle frans,
    mooie kamer een mooie pallenboom!!
    zo te zien heb je het in nieuw-zeeland erg
    leuk!!!!! hééééééééééél vééééé’l groetjes Lieve!!
    daag,,,

  13. hoi jelle frans,,,
    het is daar zeker wel heel anders dan in nederland of niet.
    maar ik denk wel leuk tog en is het daar leuk werk!
    en is daar het eten ander dan hier bij ons vanst wel een beetje maar ik mis je best wel
    😦 .

    groetjes marijn

Leave a Reply

