Man at Work

Vandaag de eerste dag bij Terralink. Ik ben om 6.45u opgestaan en heb geslapen als een blok. Ik heb best wel een beetje spierpijn na die lange wandeltocht gisteren. Om 7.15u serveert Natsuko het ontbijt op mijn kamer . Zij hebben zelf nl. al eerder gegeten.

20060306_001

De bus stopt hier precies voor de deur. Om 8.00u sta ik bij de bushalte. Er stappen vooral veel scholieren in schooluniform(!) in om deze tijd. Om 8.30u ben ik in het centrum van Wellington. Ik weet nog niet goed wat de beste halte is om uit te stappen, maar ik heb toch tijd genoeg dus neem een willekeurige halte. Ik heb om 9.30u afgesproken. Gelukkig heb ik Cuba Street weer snel gevonden. Ik duik een willekeurig cafe in en test of de koffie in Wellington werkelijk zo goed is. "It koe minder", zoals wij Friezen plegen te zeggen. Kosten 3$ (= 3 gulden), prijzen in de Horeca hier als voor de komst van de euro in NL. Om 9.25u klop ik aan bij Terralink. Mark Strang mijn manager, die ik via internet en webcam al een paar keer gesproken heb, komt me tegemoet. De ontvangst is hartelijk. Het eerste dat me opvalt is dat Terralink een zgn Open Office heeft, een grote ruimte heeft met alleen tussenschotten. Vlak nadat ik bij EDS wegging wilde EDS dat ook introduceren. Is volgens mij heel Amerikaans. Heb ik nog nooit meegemaakt. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik heb de hele dag veel nieuwe mensen gezien, waaronder een Duitser uit Bremen die afgelopen november geemigreerd is. Leuk om ervaringen mee uit te wisselen. Verder ben ik onder de indruk van hoe goed Terralink mijn komst voorbereid had. Mijn werkplek met dubbele platte schermen stond klaar en ik kon zo inloggen!

20060306_002

Enkele mensen die ik ontmoet, hadden checklijstjes met wat ze mij allemaal moesten vertellen. Ze zijn blijkbaar gewend vaak nieuwe mensen te moeten introduceren. Kan een goed of slecht teken zijn, natuurlijk. Tussen de middag een broodje gegeten ergens in een van de vele cafe’s in Cuba Street. Ik kan volgens mij wel een jaar lang elke dag in een ander cafe een broodje eten, zoveel zijn er. Mark Strang vertelde bijv. dat de dichtheid van Maleisische restaurants nergens zo groot is als in Wellington, Maleisie zelf uitgezonderd. Op mijn werk met Smallworld heb ik tot nu toe alleen maar met nutsbedrijven te maken gehad en heb ik dus vooral veel kabels en leidingen gezien. Bij Terralink registreren ze vooral topografische gegevens als wegen, rivieren en beekjes, hoogtelijnen, huizen, percelen en zeer gedetailleerde luchtfoto’s. Dit ziet er van Nieuw Zeeland op het scherm natuurlijk prachtig uit! Ik ga er morgen stiekem een plaatje van schieten. Voor de geinteresserden: op www.terralink.co.nz is meer te vinden over wat ‘we’ zoal verkopen. Om 17.30u ben ik gestopt en ben weer met de bus naar mijn gasthuis gegaan. Nog even op het balkon uitgewaaid en een foto gemaakt van het blauwe huis dat te huur staat.

20060306_003

Helaas een beetje weinig tuin, maar anders geen gekke plek. Alhoewel met een Tsunami…

11 thoughts on “Man at Work

  1. Ja jammer dan… Wij waren eerst!!!! Nee grapje😛 ‘ Die manege ziet er ook niet gek uit” zegt tante Jean 8)

  2. wat leuk dat we zo goed kunnen zien hoe het er daar uit ziet, mooi en als het niet regent is het ws. nog fraaier, groetjes

  3. Je eerste werkdag goed overleeft, lees ik. Toch echt veel spannender dan met 2 kids thuis zitten met zwangerschaps verlof…….. (Verder ben ik niet jaloers hoor)

  4. hoi ik ben met laura aan het spelen en het gaat heel goed met ons
    kusjes trix en laura😛 😀 🙂 😉 8) 😮

  5. hoi jellefrans.
    schijnt de zon daar een beetje ik geloof het wel of niet.
    ik ben helemaal niet lekker en heb heel erg koorts 38.5 en kan bijna de heele week niet naar school maar dat zegt mama maar ik wil rémi en mijn vriedinen wel weer zien en lieve is ook nog ziek😦

    groetjes marijn.

  6. hoiii Jelle Frans,
    hoe is het daar in nieuw zeeland????
    8) je hebt al van marijn gehoord dat ik ziek ben! :(…
    heel verevelend,

    groetjes Lieve Van Ark!!!!

  7. lieve heity
    het gaat heel goed met ons😀 .
    ik ben een beetje verkouden(hatsjie!)
    maar verder is het goed😛

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel kusjes van Rémi😉

  8. Hoi Jelle Frans,
    Ik ben een trouwe lezer van jou site. Leuk om zo al je belevenissen te volgen en mee te beleven. Veel Succes!
    Groeten,
    Wilma.

  9. Skelte vindt het blauwe huis wel tof. Vooral de bult er achter, kun je lekker afskaten en natuurlijk dat de zee zo dichtbij is, is ook leuk.
    Dag heity, dikke pakkerd van Skelte😉 😀

Leave a Reply

