De 2e dag in Wellington

Ik heb net een Vietnamese maaltijd op en kan mooi tijdens het uitbuiken even de weblog bijwerken. Wat bof ik toch met mijn gastvrouw die koken eerder als werk en nu als hobby heeft. Vandaag was het weer gelukkig helemaal opgeknapt. De wind is wat gaan liggen en komt nu weer uit het noorden. De hele dag heeft de zon geschenen. Om 10.00u ben ik met de bus naar het centrum van Wellington vertrokken. Ik ben van plan eerst met de bus naar mijn werk te gaan. Mijn gastheer Maarten is part-time buschauffeur en heeft me al wat tips gegeven. Met een ‘single-day-tripper’ kun je voor 5$ (=5 gulden) de hele dag van de bus in Wellington gebruik maken. Als eerste ben ik mijn werkadres gaan opzoeken. Het kantoor licht in de Cuba Street, volgens vele reisgidsen, de mooiste straat van Wellington.

20060305_006

Inderdaad een hele gezellige winkelstraat met op zondag straatmuzikanten en hier en daar kleine plantsoentjes met zelfs speeltoestellen voor de kinderen. Bijna aan het eind van de Cuba Street ligt het kantoor van Terralink. De straat is daar wat minder mooi, waarin het kantoor nogal blits afsteekt.

20060305_007

20060305_010

20060305_011

Ik ben benieuwd hoe het er morgen binnen uitziet. Daarna ben ik naar Te Papa gelopen, het museum van Nieuw Zeeland. Gratis entree dus dan wil deze Nederlander wel naar het museum . Heel erg groot met de meest uiteenlopende onderwerpen die allemaal iets met NZ te maken hebben. Erg mooi en groots van opzet.

20060305_013

20060305_018

20060305_020

Het is eigenlijk veel te mooi weer voor een museum en ik ben na anderhalf uur weer naar buiten gegaan. Hier kom ik later vast nog wel eens terug. Het is toch onmogelijk alles in 1x te zien. Bij de uitgang buiten geven net Japanse drummers een show. Er is een Japanse expositie in Te Papa. Ga ik aan Natsuko vertellen.

20060305_017

20060305_021

Daarna even lekker langs de haven gelopen. Mooie boten en prachtig blauw water.

20060305_022

20060305_024

20060305_025

Verderop hoor ik weer muziek en zie ik dat er een popconcert aan de gang is van een NZ-se band (Salmonella Dub). Er is namelijk ook een of ander cultureel festival aan de gang. Ik heb lekker met mijn kop in de zon en een fris windje in de rug van de muziek zitten genieten.

20060305_028

Het valt me op dat er een erg goede sfeer hangt in Wellington. Veel goedgemutste mensen. Daarna wil ik Karori Wildlife Reserve bezoeken, een van de beroemde parken in de stad, maar het lukt me niet 123 de juiste buslijn te vinden. Toen ben ik maar lekker door de stad gaan lopen richting mijn guesthouse tot ik weer een goede bushalte tegenkom. Op zondag rijden er echter minder bussen en ik ben noodgedwongen dan maar het hele stuk naar huis gelopen. Halverwege kom ik een ander park tegen waar ik toen maar door ben gelopen. Hier zie ik dat er een speciale wandelroute doorheen loopt, de City to Sea Walkaway. Deze loopt vervolgens langs een golfterrein en over enkele flinke heuvels die prachtige uitzichten op de stad opleveren.

20060305_029

20060305_031

20060305_033

en als laatste het uitzicht op Awhiro Bay waar mijn guesthouse ook op uitkijkt.

20060305_039

Ik ben om 19.00u thuis en net op tijd voor het eten. Tijdens het bijwerken van mijn weblog voel ik dat ik mijn hoofd toch nog verbrand heb. Ik had mij ingesmeerd en heb de hele dag mijn oranje pet op gehad, maar dat heeft blijkbaar niet genoeg geholpen. Met het gat in de ozonlaag moet je hier dus echt wel rekening mee houden. Morgen mijn eerste werkdag waarvan later verslag.

13 thoughts on “De 2e dag in Wellington

  1. Hoi Jelle Frans.
    We volgen je via internet. Heel fijn dat het zo kan. We wensen jou en Ingrid en de kinderen voor juni heel veel goeds in Kiwiland en hopen dat al je “dromen” uitkomen, dat Nieuw Zeeland het land blijkt te zijn wat je ervan verwacht had.
    Groetnis fan omke Hilbrand en muoike Elly

  2. Gelukkig dat je veilig over gekomen bent, je had je niet zo zenuwachtig hoeven te maken ๐Ÿ˜› , leuk om te zien waar je terecht gekomen bent.

  3. Jelle Frans, aangekomen at last.
    Je ziet Wellington doet zijn naam eer aan. Ga maar eens naar de top van de heuvel (Victoria) om bij het monument daar wat uit te waaien.
    Heel veel succes de komende maanden zonder je gezin.
    Tot meels

    Marc๐Ÿ™‚

  4. Hoi Jelle Frans,
    Bedankt voor je uitnodiging om jullie via internet te volgen.
    De eerste beelden zijn erg mooi, en ik kan me voorstellen dat je deze uitdaging aangaat. Veel plezier…..
    Groeten, Marco.

  5. Ha JF,
    Ik zit hier met Trix en Lieve achter de computer alles te bekiken. Leuk hoor, om je zo te volgen. Gek zo ver weg en toch dichtbij. Remi en Marijn hangen voor de tv en buiten komt er een donkere sneeuwlucht aan. Dus voor ons geen zonnebrand.๐Ÿ™‚

  6. Hoi JF,

    Het ziet er allemaal prachtig uit. Het lijkt me heel apart om zo je nieuwe leefwereld te verkennen.

    gr. Hans

  7. Lieve heity,
    Ik heb gisteren bij Ramses gespeeld. We hebben met de blokken een kasteel gebouwd. En we hebben taart gegeten, omdat Onno jarig was. Het was heel leuk bij Ramses. 8) ๐Ÿ˜ฎ
    kusjes van skelte

  8. hee jf, vind het wel stoer hoor waar jij mee bezig bent. Veel sukeses op je eerste werkdag! Ga vanavond weer met Ingid naar de film, we zijn gisteren wezen dansen, erg gezellig! Groet Robbert

  9. Hee Jelle Frans!
    Vermaak je je daar een beetje? Vast wel toch!๐Ÿ˜€ De foto’s zien er erg mooi uit!

    Groetjess Noortjee

  10. Moi Herr Fransz!leuk om dit allemaal vanuit Dalen te volgen!even tijd nu aangezien Marijke met jouw vrouw(op mijn kosten) zit te bellen;zal wel weer een recordtijd worden vrees ik:-) Take Care!!
    groeten van ons allen! Gerard

  11. HAAAAj ooMpje!!!
    Dat eten wat je op je bordje had ziet er wel erg lekker uit……
    de andere foto’s zijn ook echt heel mooi!

    groetjes Wencke

Leave a Reply

